Conform spuselor arhitectului Radu Angheluş, fondatorul startup-ului We Design Everything, dacă scopul patinoarului este de agrement, cu un număr limitat de spectatori, fără ca aceştia să constituie un criteriu de proiectare, acesta se poate realiza din suprafaţa de gheaţă cu o mică zonă de spectatori perimetrală, spaţii de închiriat şi zone de schimbat încălţămintea, toalete şi fluxuri de circulaţie conform normativelor în vigoare. Radu Angheluş ne-a dat exemplul patinoarului acoperit situat în Poiana Braşov, explicând că deşi este sezonier, în estimarea calcului nu s-au luat în seamă costurile instalaţiilor de răcire a aerului, necesare pentru funcţionarea lui în alt anotimp decât iarna, în zilele de sub 9-11 grade Celsius (folosind sistem de tratare a gheţii destul de costisitor) sau sub 5-6 grade Celsius, fără sisteme speciale. În estimarea acestui patinoar, factorii majori sunt suprafaţa de gheaţă şi acoperirea, adică balconul, structura balconului şi sistemele de aerisire. Potrivit declaraţiilor arhitectului, preţul estimat pentru acest patinoar este cuprins între 80.000 şi 150.000 de euro.

„Dacă am considera acest patinoar din Poiana Braşov ca fiind un minim acceptabil, în care suprafaţa de gheaţă este de dimensiuni decente, iar calitatea arhitecturală depăşeşte materiale de tipul P.A.L.-ului aparent acoperit cu diverse membrane cauciucate, maximul se referă la un ansamblu olimpic unde dimensiunea gheţei este de 60 x 30 m iar dependinţele incluse sunt de la vestiare pentru sportivi / utilizatori direcţi până la gradene, sisteme de ventilare şi de condiţionare a aerului sai maşinării speciale de tratare a ghetii”, explică el. Radu Angheluş a mai spus şi că singurul patinoar construit în România de dimensiuni decente se află în Braşov şi a costat în jur de 10 milioane de euro. 

În opinia sa, costul unui patinioar poate fi justificat prin sistemele active şi/sau pasive din interiorul său, însa un patinoar aflat într-o zonă a calităţii medii începe de la 4,5 milioane de euro iar limita superioară nu există, aceasta fiind dată de caracterul de simbol al clădirii ce se va vrea a fi construită.