În ultimii ani, primarul Emil Boc a acordat foarte multă atenție imaginii sale. Astfel, acesta a fost văzut în mai multe ipostaze, de la gospodar, la primar implicat și chiar șofer de autobuz.
Cât costă imaginea construită de Emil Boc?
Primarul Clujului a fost surprins dând la lopată, bătând toba, jucându-se cu mingea sau conducând autobuze, potrivit informațiilor transmise de ziardecluj.ro
Totuși, rețelele de socializare nu sunt suficiente iar Emil Boc a apelat la presă și a fost dispus să investească bani pentru apariții la radio, televiziune sau în presa online, scrie sursa menționată. Așadar, primarul are un grup de instituții media care sunt dispuse să îl promoveze.
Primarul nu a renunțat la strategie nici pe timp de pandemie
Boc nu a renunțat la această strategie nici în plină pandemie de COVID-19, chiar dacă finanțele municipiului au fost grav afectate, potrivit informațiilor transmise chiar de el.
În ultimul an, din iulie 2020 și pânâ în iunie 2021, primarul a împărțit bani de la bugetul local acelorași instituții media și agenții de publicitate care îl ajută să aibă o imagine pozitivă.
Conform sursei menționate, în 2020 au primit bani de la bugetul local publicațiile locale: Știri de Cluj (300 lei), Făclia (300 lei), Monitorul de Cluj (250 lei), Ziua de Cluj (300 lei), Actual de Cluj (250 lei), Media 9 (250 de lei), televiziunea locală Via Cluj a primit 1250 de lei, Napoca Fm 24.000 lei. De asemenea, aceste publicații și probabil și altele au mai primit în decembrie bani pentru publicarea anunțului de sărbători al primarului Emil Boc. În acest scop, în decembrie, agențiile de publicitate Reset Media și Media Young au primit aproximativ 35.000 de lei.
De asemenea, Ziar de Cluj scrie că cele mai mari sume de bani alocate pentru publicitate în 2020 s-au îndreptat către televiziunile naționale: 35.000 lei – Digi 24, 14.397 lei – Antena 3, 23.093 lei – B1TV, 29.000 lei – România TV. La aceste sume se adaugă suma de 29.845 de lei alocată către DBV Media House SRL – regie de publicitate care oferă publicitate pentru televiziuni.
Astfel, Primăria Cluj-Napoca a cheltuit astfel aproape 200.000 de lei pentru aparițiile media ale primarului Emil Boc.
Sumele alocate în 2021
În anul curent, alocările au continuat către aceleași instituții de presă, doar sumele de bani au crescut. În acest context, aceeași presă locală a primit, în 2021, alocări în valoare 62.128 lei: Napoca Fm – 46.000 lei, Monitorul de Cluj – 3.332 lei, Făclia 3.332 lei, Actual de Cluj 2.800 lei, Știri de Cluj 3.332 lei, Media 9 – 3.332 lei.
Sursă foto: INQUAM Photos, Sabin Cirstoveanu