În raportul prezentat specialiștilor și presei, Stefano Aversa menționează că un element care va atrage mulți clienți către mașinile electrice este accelerația fulminantă a acestora. Din cauza șoferilor care vor accelera brusc și frâna pentru a o lua apoi de la capăt chiar și mașinile cu o autonomie omologată de 500 km vor putea parcurge doar 300 km. Această autonomie va fi însă suficientă pentru a mulțumi majoritatea cumpărătorilor de mașini.
Odată cu creșterea numărului de mașini electrice, marile aglomerări urbane vor fi obligate să investească masiv în infrastructură. Astfel luând în calcul patru mari orașe europene, un studiu AlixPartners arată că vor fi necesare investiții totale de circa 30 de miliade de euro. Deocamdată, doar 5% din această sumă a fost investită. Parisul va avea nevie de cele mai mari investiții: 11,6 miliarde de euro. Londra va avea și ea nevoie de 10,2 miliarde pentru prize și parcări iar Milano alte 5,1 miliarde. În sfârșit, oficialitățile din Frankfurt pe Main vor trebui să cheltuiască 3,5 miliarde de euro pentru a ține pasul cu evoluția parcului de mașini electrice.