Cel mai mare și cel mai inevitabil dintre aceste costuri este înlocuirea bateriei vehiculului electric, precum Tesla. Tehnologia actuală a bateriei dictează că, după un anumit număr de cicluri de încărcare, capacitatea bateriei se va degrada, reducând autonomia mașinii.
Cât costă înlocuirea unei baterii Tesla
În timp, acea autonomie s-ar putea reduce semnificativ, astfel încât înlocuirea este singura opțiune practică. Altfel, bateria ar putea dezvolta o defecțiune și nu va mai funcționa. Înlocuirea bateriei unei mașini poate fi mai mult mai scumpă, scrie Slashgear.
VW E-Golf
Prima generație VW E-Golf a fost comparată cu ”un VW Golf – dar mai silențios”. Cu alte cuvinte, a fost nevoie de toate elementele care au făcut ca Golful obișnuit să fie grozav. Pur și simplu a adăugat un grup motopropulsor electric, fără a schimba nimic altceva. Golful a rămas unul dintre cele mai bune hatchback-uri timp de decenii, așa că nu era nevoie de schimbare. Poate că cea mai vizibilă diferență dintre E-Golf și versiunea pe benzină a fost autonomia sa redusă – cele mai vechi modele pot gestiona o rază de autonomie de 124 de mile atunci când sunt noi, în timp ce modelul din 2017 facelift a reușit doar 186 de mile în plus.
O înlocuire completă a bateriei va costa cel puțin 23.000 USD. Aceasta nu este singura opțiune pe care o au proprietarii – în unele cazuri, recondiționarea bateriei sau înlocuirea celulelor defecte vor fi mai ieftine.
Smart Fortwo
Supermini-ul cu semnătură Smart pare un candidat firesc pentru conversia electrică, deoarece majoritatea proprietarilor săi locuiesc la oraș și nu fac naveta zilnică. Electricul Fortwo a fost lansat pentru prima dată pe piețe selectate în 2007. La lansare, mașina avea o autonomie oficială de 83 de mile, iar viteza sa maximă a fost limitată la 62 mph, făcând-o inutilă oriunde în afara unui oraș aglomerat.
În plus, proprietarii care au nevoie de înlocuirea bateriei nu vor avea de ales, deoarece costul mediu al înlocuirii este undeva în jurul sumei de 18-20.000 USD.
Tesla Roadster
Prima Tesla de serie rămâne în continuare singura mașină sport a mărcii, în ciuda asigurărilor repetate ale lui Elon Musk că Roadster de nouă generație va fi lansat în curând.
Deși volumul redus de producție o face practic imposibil de găsit, datele privind upgrade-ul bateriei Tesla pentru Roadster indică o estimare aproximativă a costului înlocuirii bateriei. Upgrade-ul, care promitea cu aproximativ 40% mai multă autonomie față de bateria originală, a fost vândut pentru suma de 29.000 USD. Deși costul este la fel de mare ca al multor mașini noi, cu valorile excelente de revânzare ale Roadsterului, pare un preț corect.
Nissan Leaf
Unul dintre primele vehicule electrice ajuns pe piața americană a fost Nissan Leaf și a rămas unul dintre cele mai populare. În plus, creditele fiscale federale din SUA au adus prețul de vânzare cu amănuntul al mașinii la aproximativ 20.000 de dolari.
Potrivit Recurrent, costul înlocuirii bateriei va fi undeva între 5.500 și 9.500 USD, în funcție de capacitatea acumulatorului. Trebuie remarcat faptul că acest cost nu include neapărat orice sumă pe care un dealer o va percepe pentru piese, iar costurile cu forța de muncă pot varia foarte mult. Chiar și așa, Leaf pare să fie de departe cel mai accesibil VE pentru o înlocuire completă a bateriei.