Cât costă lansarea unui magazin online și cum se pot reduce costurile operaționale cu 50%

Partea nevăzută a magazinului online, logistica, depozitarea, software-ul de gestiune a stocului și a site-ului dau cele mai mari bătăi de cap start-up-urilor din e-commerce, ajungând să reprezinte și până la 30% din costurile totale.

Potrivit estimărilor realizate de Frisbo, platformă de e-fulfillment de pe piața locală, lansată la începutul anului de Okian, externalizarea procesului operațional prin e-fullfilment poate înjumătăți costurile operaționale și face magazinul funcțional din momentul zero.

Reprezentanții Frisbo spun că orice investitor într-un start-up de e-commerce știe că va avea de investit în construcția și promovarea magazinului său online și își va aloca cea mai mare parte a bugetului în această direcție. Însă costurile cele mai puțin evidente, de care depinde evoluția eficientă a business-ului, sunt cele de operare efectivă a magazinului online. Acestea pot varia pentru un start-up de la minim 10% până la 30% din cifra de afaceri.

„Cineva trebuie să coordoneze apariția optimă a produselor pe site, de la imagini până la informațiile de produs, să opereze promoții pe site, newslettere sau cuplaje de produse. Pe lângă acestea, partea cu adevărat nevăzută este preluarea efectivă a comenzilor, procesarea lor, facturarea, depozitarea, împachetarea, livrarea, retururile sau plângerile. Toate acestea presupun procese elaborate, spațiu, angajați, sisteme software, iar pe măsură ce magazinul online ia amploare, ele vor trebui scalate în consecință”, declară Bogdan Colceriu, CEO Frisbo.

Potrivit acestuia, avantajul utilizării unui serviciu de e-fulfillment este că transformă costurile operaționale indirecte, precum depozitarea, preluarea comenzilor, gestiunea mărfii, facturarea, împachetarea, livrarea sau chiar gestionarea site-ului într-un cost direct, legat de numărul de comenzi realizate și de cantitatea de marfă aflată în stoc.

„Astfel dispar costurile cu chiria, salarii, achiziționarea unui software specific, iar startup-ul se concentrează pe site, produse, prețuri, promovare. Frisbo își propune să înlocuiască costul operațional de minim 10% din cifra de afaceri cu un cost direct de cel mult jumătate din acesta”, afirmă Colceriu.

Pe lângă reducerea cu până la 50% a costurilor operaționale, avantajul principal al utilizării unui serviciu de e-fulfillment este că lansarea business-ului se produce instant, din momentul în care site-ul este înființat și marfa devine disponibilă.

(cu galben, costurile operaţionale)