Magazinele au fost pline-ochi de clienți, miercuri seara, până aproape de miezul nopții. Motivul: lista lui Moș Crăciun. Cei mai mulți dintre cei prezenți la ore târzii în noapte, au explicat că programul încărcat de la muncă nu le-a permis să cumpere cadouri pentru cei mici, mai devreme. În timp ce unii români erau presați de timp și nu știau exact ce să ducă în dar, alții erau mai organizați, având o listă la purtător. 

Pe lista lui Moș Nicolae, s-au aflat jucăriile de tot felul, de la păpuşi la maşinuţe. Nu au lipsit nici jucăriile de plus, dulciurile sau sau puzzle-urile. În total, Moşul a cheltuit între 200 și 250 de lei pentru fiecare copil cuminte.

De altfel, conform unui studiu de piață realizat recent de către MEDNET Marketing Research Center, aproape 90 la sută dintre persoanele din mediul urban au spus că intenționează să cumpere cadouri de Moș Nicolae pentru cei dragi. Aproape jumătate dintre persoanele intervievate au spus că vor să cheltuiască cu această ocazie între 100 și 250 lei. Ca în toți anii, cadourile preferate au rămas dulciurile (70,4%), urmate de jucării (47,2%) și de articole de îmbrăcăminte/încălțăminte (41,7%).De asemenea, au fost oferite și fructe, cosmetice/parfumuri sau cărți. Pe lângă acestea, au mai fost menționate și bijuterii și accesorii, articole de design, accesorii pentru smartphone/tabletă sau chiar electronice și electrocasnice. Acest studiu a fost realizat online, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban (orașe mici – sub 30.000 de locuitori, orașe mijlocii – 30.000- 100.000 de locuitori, orașe mari – peste 100.000 de locuitori) în perioada 23-29 noiembrie 2018. Au fost intervievate 812 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18-65 de ani