Parcul de vagoane al CFR Marfă este unul foarte îmbătrânit, așa cum este și la companiile similare din țările din estul Europei. Dacă ar fi să fie reînnoit, sumele despre care vorbesc oficialii companiei sunt colosale, de ordinul sutelor de milioane de euro.
”Reînnoirea parcului este un proces de durată pentru că vorbim de 35.000 de vagoane și 900 de locomotive, din care 500 sunt active, iar restul în conservare. Valoarea medie a unei locomotive noi, mă refer la una electrică, este în jur de 3,6–3,8 milioane de euro, iar a uneia diesel electrice în jur de 2,4–2,8 milioane de euro. Totodată, un vagon nou costă între 60.000 și 100.000 euro”, spune George Micu, director general al CFR Marfă.
Calculând, numai pentru înlocuirea celor 500 de locomotive ar fi nevoie, în medie, de 1,5 miliarde de euro. Sumă pe care, spune oficialul CFR Marfă, nimeni nu și-o poate permite la ora actuală, nici chiar în țările puternic industrializate din Europa.
”Este cert că vom moderniza parcul, însă nici acest lucru nu se poate face peste noapte. Mai ales că în România nu prea sunt în acest moment suficiente fabrici capabile să facă acest lucru. Mai există cu numele fosta Electroputere Craiova, care din 1990 nu a mai fabricat nicio locomotivă și câteva făbrici mai mici”, a mai spus George Micu. În aceste condiții, CFR Marfă va dezvolta propria filială de reparații locomotive.
Anul acesta, din propriile rurse, investițiile companiei nu vor depăși 10-12 milioane de euro, ceea ce este foarte puțin pentru necesar. ”Vom avea nevoie de o infuzie de capital cu care să modernizăm mai multe vagoane din cele existente. De exemplu, deținem și niște vagoane de transport tiruri, care din 2007 nu au mai fost folosite pentru că nu a mai fost rentabil. Noi intenționăm acum să susținem și acest proiect”, a subliniat oficialul CFR Marfă.