Promoţiile din magazine nu sunt avantajoase pentru cumpărători, afirmă peste jumătate dintre participanţii la un sondaj efectuat săptămâna trecută de Institutul Român de Studii Sociale (IRSS) la comanda postului TVH 2.0.
Absolvenţii de studii superioare sunt cei mai sceptici cu privire la avantajele ofertelor speciale.
La întrebarea "Credeţi că, în general, promoţiile/ofertele din magazine sunt într-adevăr avantajoase pentru cumpărător?", peste jumătate dintre participanţii la sondaj (52%) afirmă că promoţiile/ofertele prezentate de magazine nu sunt avantajoase pentru cumpărători. Cei care consideră, dimpotrivă, că aceste oferte sunt avantajoase reprezintă 37% din totalul celor intervievaţi. 11% dintre cei chestionaţi au evitat să răspundă la întrebare (nu ştiu/nu răspund).
Analizând datele din punctul de vedere al nivelului de educaţie al repondenţilor, reiese că: cei care declară că promoţiile/ ofertele nu sunt avantajoase reprezintă 48% dintre absolvenţii de studii subliceale, 52% dintre absolvenţii de liceu şi 65% dintre absolvenţii de studii superioare. La polul opus se situează cei ce consideră promoţiile/ ofertele avantajoase, şi anume 38% dintre absolvenţii de gimnaziu, 39% dintre bacalaureaţi şi 28% dintre absolvenţii învăţământului superior.
Nu au răspuns la întrebare 14% dintre absolvenţii de şcoală generală, 9% dintre bacalaureaţi şi 7% dintre posesorii de diplome universitare.
Sondajul IRSS a fost realizat telefonic în perioada 19-22 noiembrie 2012 pe un eşantion de 1050 de persoane peste 18 ani, cu o marjă de eroare de ±3,0%.