”În Bucureşti, preţul actual pentru o călătorie cu metroul este de circa 45 euro cenţi faţă de alte administraţii de metrou în care preţul cel mai scăzut pentru o călătorie este peste 1 euro. Cu unele excepții, cum este Sofia (Bulgaria), unde prețul este 0,51 euro, foarte apropiat de metroul din București. Altfel, în Budapesta și la Roma costul este de 1 euro, la Paris ajunge la 1,7 euro, în timp ce în Viena și Madrid este de 2 euro. Puțin mai mult costă o călătorie cu metroul la Berlin (2,10 euro) și Amsterdam (2,7 euro), pentru Londra lucrurile stând total diferit: 5 euro”, reiese din datele Metrorex.
Este clar că întotdeauna sa plătește un anumit preț pentru a avea confort și siguranță, însă nu trebuie ignorat nici faptul că mulți români au veniturile foarte scăzute. Conform datelor publicate de Eurostat în luna august, țara noastră se afla pe penultimul loc în clasamentul salariilor minime în termeni nominali, cu 179 de euro brut pe lună, înaintea Bulgariei, care are 159 de euro brut. Însă, dacă se ia în calcul puterea de cumpărare a salariului minim, România se află pe ultimul loc, cu 313 euro pe lună echivalent, după Bulgaria, cu 324 de euro pe lună.
Altfel, scumpirea călătoriilor cu metroul va avea ca efect o creştere lunară a veniturilor Metrorex de aproximativ 5 mil. lei, potrivit datelor companiei. Odată cu această ajustare, reprezentanții companiei au anunțat că ”au în vedere şi asigurarea de răspundere civilă generală pentru prejudicii produse călătorilor în caz de accidente / incidente feroviare”.
Aplicarea noilor tarife se va realiza în cursul lunii noiembrie 2013, la trei zile după publicarea în Monitorul Oficial a actului normativ de aprobare. Cartelele de călătorie achiziţionate până în ziua precedentă aplicării noilor tarife pot fi utilizate până la terminarea numărului de călătorii sau expirarea duratei de valabilitate înscrisă pe cartelă la data achiziţiei. Practic, tarifele pentru călătoria cu metroul vor creşte undeva între cu 25% şi 33%, în funcție de tipul de cartelă. Astfel, o cartelă cu două călătorii va fi cu 25% mai scumpă şi va costa 5 lei, comparativ cu 4 lei în prezent, în timp ce cea cu zece călătorii va avea un tarif mai mare cu 33%, de 20 de lei, faţă de 15 lei în prezent.
De asemenea, abonamentul săptămânal cu număr nelimitat de călătorii va costa 25 de lei, faţă de 20 de lei (plus 25%), în timp ce abonamentul lunar cu număr nelimitat de călătorii va costa 75 de lei, faţă de 60 de lei în prezent, adică un plus 25%. Abonamentul lunar cu 62 de călătorii se va scumpi cu 30%, până la 65 de lei, de la 50 lei în prezent, iar abonamentul de o zi va fi mai scump cu 33% şi va costa 8 lei, faţă de 6 lei în prezent.
Cât de ”corect” este prețul pentru o călătorie cu metroul? Vezi cum stau lucrurile în marile orașe europene
5 noiembrie 2013, 23:15
Ultima modificare în 6 noiembrie 2013, 01:15
Ca să justifice creșterea tarifelor pentru călătoria cu metroul, care se va produce luna aceasta, reprezentanții Metrorex au făcut o comparație cu tarifele practicate pentru acest gen de transport în alte mari orașe europene, fără a lua, însă, în calcul și veniturile lunare ale românilor. Potrivit Eurostat, raportat la puterea de cumpărare, românii au cel mai mic salariu minim din Uniunea Europeană.
Etichete: metrou,
scumpire
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Băncile austriece “părăsesc” încet România. Câte MILIARDE DE EURO au plecat în ultimii ani?
- O idee de milioane de dolari: verificarea prin SMS a siguranţei medicamentelor
- UE dă peste cap socotelile privaţilor din sănătate
- S-a declanşat Jihadul fiscal în Europa: Afaceriştii trec peste graniţe teancuri de bani cash
- Ierarhia principalelor companii farmaceutice din România s-a modificat
- Fiscul raportează încasări peste aşteptări, în creştere cu 7,4%
- Victor Ponta: Cei de la FMI nu au venit cu ideea de a creşte cota unică
- De ce vin turiștii britanici în România? Să trăiască „viața la țară” a prințului Charles
- MFP a împrumutat 800 de milioane de lei de la bănci
- Băncile trebuie să apeleze la Mecanismul European de Stabilitate în ultimă instanţă