Cât de eficient este un vehicul hibrid plug-in în modul EV

Toyota Prius XW20 2009 hybrid electric

SURSA FOTO: Dreamstime

Cât de eficient este un vehicul hibrid plug-in în modul EV. În testele de accelerație, Toyota Prius Prime și alți hibrizi plug-in sunt mai lenți în modul EV. PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle), sunt mai grele decât hibrizii obișnuiți și au motoare electrice care nu sunt la fel de puternice ca la VE pure, ceea ce duce la rulări lente de 60 mph numai cu electricitate.

Cât de eficient este un vehicul hibrid plug-in în modul EV

Cât de eficient este un vehicul hibrid plug-in în modul EV. În testele de accelerație, Toyota Prius Prime și alți hibrizi plug-in sunt mai lenți în modul EV. PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle), sunt mai grele decât hibrizii obișnuiți și au motoare electrice care nu sunt la fel de puternice ca la VE pure, ceea ce duce la rulări lente de 60 mph numai cu electricitate.

Doar în modul electric, Toyota Prius Prime și alte vehicule PHEV au nevoie de aproximativ de două ori mai mult pentru a accelera până la 60 mph.

Hibrizii plug-in, cum ar fi Toyota Prius Prime, de exemplu, se află la granița dintre vehiculele hibride și electrice. PHEV-urile au un motor cu ardere internă care funcționează cu unul sau mai multe motoare electrice (la fel ca hibrizii obișnuiți care nu au priză), dar au și un acumulator mai mare decât un hibrid tradițional pentru a oferi mai multă autonomie electrică și capacitatea de a conecta pentru a reîncărca, potrivit Caranddriver.

PHEV-urile sunt de-a dreptul lente în modul EV

Pentru oricine iubește accelerația rapidă a unei mașini electrice, această senzație se pierde la mașinile hibrid plug-in atunci când se află în modul EV. După cum arată testele de accelerație de 60 mph, PHEV-urile sunt de-a dreptul lente în modul EV.

Sprintul până la 60 mph este un element de bază al regimului de testare a mașinii și șoferului, dar când vine vorba de testarea PHEV-urilor în modul numai electric, s-au efectuat doar câteva astfel de teste.

Pentru a demonstra cât de lent accelerează PHEV-urile în modul EV, au fost colectate rezultate ale testelor de la un Toyota Prius Prime, un BMW X5 xDrive50e, un Lexus RX450h+ și un Mercedes-Benz GLE450e. Au fost testate atât în modul hibrid, cât și doar în modul electric și s-a constatat că atunci când motoarele pe benzină au fost lăsate offline, timpii de 60 mph aproape s-au dublat.

Toyota Prius Prime

Datorită grupului de propulsie hibrid plug-in, Toyota Prius Prime este mai puternică decât Toyota Prius obișnuită, care este un hibrid tradițional. Desigur, Prime este mai rapid în modul hibrid, iar bateria sa mai mare de 10,3 kWh îi oferă o autonomie de rulare electrică estimată de până la 44 de mile.

Pe lângă cele două motoare electrice, puterea totală a sistemului Prime este de 220 de cai putere.

În modul hibrid, Prime cu tracțiune față a folosit toate acestea pentru a atinge 60 mph în 6,5 secunde. Acel timp a crescut la 11,7 secunde în modul EV, deoarece mașina a fost propulsată exclusiv de un motor electric de 161 CP care conducea roțile din față.

Timpi de accelerație (mod hibrid/mod EV)
60 mph: 6,5 secunde/11,7 secunde
1/4 de milă: 15,1 secunde la 94 mph/18,7 secunde la 75 mph

Toyota Prius Prime 2024 (SURSA FOTO: Toyota Canada)

Lexus RX450h+

Lexus RX450h+ este o experiență mai elegantă decât Prius și este și mai rapid. SUV-ul de lux de dimensiuni medii are un ciclu Atkinson cu patru cilindri de 2,5 litri cu 180 de cai putere. O pereche de motoare electrice de pe puntea din față generează 179 CP, în timp ce un al treilea motor cu 53 CP este atașat la puntea spate și ajută la asigurarea tracțiunii integrale.

Accelerația RX450h în modul hibrid atinge 60 mph în 6,0 secunde. Treceți în modul EV, iar motoarele electrice au nevoie de 10,6 secunde.

Timpi de accelerație (mod hibrid/mod EV)
60 mph: 6,0 secunde/10,6 secunde
1/4 de milă: 14,6 secunde la 95 mph/17,7 secunde la 74 mph

Lexus RX450h+ (SURSA FOTO: Lexus Singapore)

BMX X5 xDrive50e

BMW X5 este un SUV de dimensiuni medii cu o multitudine de opțiuni de propulsie. Acestea variază de la turbocompresorul standard cu șase în linie de 375 CP până la V-8 twin-turbo de 617 CP care motivează hi-po X5 M. Undeva la mijloc se află xDrive50e-hibrid plug-in, care are un turbocompresor 3.0. – șase litri, care produce 308 CP. Alimentat de o baterie de 19,2 kWh, motorul electric are 194 CP. În total, grupul motopropulsor hibrid plug-in al X5 produce 483 de cai putere, ceea ce ajută SUV-ul cu tracțiune integrală să atingă 60 mph în 3,9 secunde. În modul EV, X5 poate ajunge la viteze de până la 87 mph fără ca motorul pe benzină să fie implicat.

Timpi de accelerație (mod hibrid/mod EV)
60 mph: 3,9 secunde/9,3 secunde
1/4 de milă: 12,5 secunde la 110 mph/16,9 secunde la 80 mph

BMX X5 xDrive50e (SURSA FOTO: BMW USA)

Mercedes-Benz GLE450e

Motorul pe gaz se asociază cu o baterie de 23,3 kWh care alimentează un motor electric care produce 134 CP. Configurația hibridă cu tracțiune integrală a împins modelul la 60 mph în 5,3 secunde.

Timpi de accelerație (mod hibrid/mod EV)
60 mph: 5,3 secunde/14,4 secunde
1/4 de milă: 13,9 secunde la 99 mph/19,7 secunde la 69 mph

Mercedes-Benz GLE450e (SURSA FOTO: Mercedes-Benz Oakville)