Compania aeriana din SUA care a raportat cel mai mare castig recent este cea care a avut in prealabil ideea de a semna un contract de hedging pentru carburanti. Ea se numeste Southwest Airlines Co. si a inregistrat o crestere cu 15% a profitului fata de trimestrul precedent. In mod normal, pentru o companie aeriana costurile cu combustibilul au crescut in ultimele luni cu 35%, lucru ce i-a facut pe multi transportatori sa se retraga de pe unele linii devenite, brusc, neprofitabile. Desi analist
Compania aeriana din SUA care a raportat cel mai mare castig recent este cea care a avut in prealabil ideea de a semna un contract de hedging pentru carburanti. Ea se numeste Southwest Airlines Co. si a inregistrat o crestere cu 15% a profitului fata de trimestrul precedent. In mod normal, pentru o companie aeriana costurile cu combustibilul au crescut in ultimele luni cu 35%, lucru ce i-a facut pe multi transportatori sa se retraga de pe unele linii devenite, brusc, neprofitabile.
Desi analistii din piata se asteapta ca Southwest Airlines sa le preia, conducerea companiei este precauta si spune ca nu va extinde in acest an capacitatea sa de transport cu mai mult de 4%. „Trebuie sa fim pregatiti pentru preturi poate si mai mari la combustibili, pentru a putea avea o marja de profit rezonabila”, a precizat Gary Kelly, CEO al companiei.
Southwest Airlines Co. a inregistrat venituri nete de 321 milioane de dolari (0,44 dolari per actiune), comparativ cu 278 milioane de dolari cat a fost in anul precedent (0,36 dolari per actiune). Compania nu a mai raportat pierderi din primul trimestru al anului 1991 si a fost singura companie din domeniu care a putut raporta profit, fie el si extrem de mic, in primul trimestru. Totul s-a datorat contractelor de hedging, facut pe un echivalent al pretului la petrol de 58-61 dolari pe baril. In total, unele dintre contracte care ajung pana in 2012 au o valoare de 4,3 miliarde de dolari.
Sursa: NY Times