Majoritatea întreprinderilor mici şi mijlocii din România, respectiv 96,66%, au angajat mai puţin de cinci persoane în 2014, numai 2,45% dintre firme încadrând în muncă între 5 şi 10 persoane. Potrivit datelor din ultima ediţie a 'Cartei Albe a IMM-urilor – ediţia 2015', doar 0,74% dintre agenţii economici au înregistrat între 11 şi 20 de salariaţi noi, iar 0,15% din entităţi au crescut personalul cu mai mult de 20 de persoane. "Numărul mediu de persoane nou angajate este mai amplu în cadrul organizaţiilor mai vechi de 15 ani (0,92%) şi mai redus în rândul firmelor de 5-10 ani (0,74%). Sporul mediu de personal înregistrează nivelul cel mai ridicat în unităţile economice înfiinţate în ultimii cinci ani (0,47%). În ceea ce priveşte regiunile de dezvoltare, firmele din Vest deţin cea mai ridicată medie de persoane nou angajate (3,00) şi cel mai amplu spor mediu de personal (1,39), la polul opus aflându-se întreprinderile din Nord Vest (cu valori de 0,49, respectiv 0,01)", se arată în documentul citat.
Numărul mediu de noi angajaţi a crescut direct proporţional cu dimensiunea IMM-urilor, în timp ce sporul mediu de personal este mai ridicat în cadrul întreprinderilor mijlocii ca mărime (0,90) şi mai redus în cadrul firmelor mici (0,20). "Societăţile pe acţiuni înregistrează cea mai amplă variaţie medie a personalului (1,44), iar firmele astfel organizate juridic consemnează cel mai mare număr mediu de persoane nou angajate (2,76) şi cel mai redus număr de noi salariaţi (0,27), în paralel cu cel mai mic spor mediu de resurse umane (0,14). Totodată, în cele mai multe dintre firme se pune accent pe experienţă (în 68,44% dintre organizaţii), pe cunoştinţele şi abilităţile de specialitate deţinute (50,04%) şi pe competenţa în domeniul de activitate respectiv (47,93%)", se mai spune în Carta Albă.
"Carta Albă a IMM-urilor din România – ediţia 2015" a fost lansată de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) şi reprezintă, conform realizatorilor, cea mai cuprinzătoare şi aprofundată analiză a situaţiei IMM-urilor din România, a fenomenului antreprenorial, dar şi a performanţelor şi problematicii IMM-urilor.
Sursa: AGERPRES