Cumpărările de carne de porc au crescut cu 34%, la peşte cu 25%, la apă cu 17%, iar la brânzeturi cu 16%, conform datelor centralizate de Carrefour. "Clienţii sunt extrem de încântaţi. A crescut puterea de cumpărare a românilor", spune directorul de marketing al lanţului de retail.
Consumul a fost relansat de reducerea taxei pe valoare la alimente, iar răspunsul pieţei la această relansare fiscală a fost peste aşteptările iniţiale, spune Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour. "Magazinele sunt extrem de populate acum. Consumatorul îşi poate permite ce nu îşi putea permite până acum", a declarat aceasta la conferința Taxe mici=afaceri prospere, organizată de revista Capital, la Camera de Comerț și Industrie a României.
În principal, conform lanţului de retail francez, s-a majorat consumul de carne. În mod particular, românii au cumpărat cu 34% mai multă carne de porc, însă şi la carnea de peşte avansul a fost de 25%. La brânzeturi consumul a urcat cu 16% şi chiar şi la apă s-a văzut o majorare a cantităţilor achiziţionate cu 17%. Radu Timiş, fondator al companiei Cris-Tim şi preşedinte al Asociaţiei Producătorilor de Carne, prezent la eveniment, observă şi el o majorare a consumului pe anumite segmente premium. Spre exemplu, consumul de salamuri uscate s-au mărit cu 25%, peste oricare aşteptări ale industriei.
Impactul nu s-a resimţit doar la rafturile de alimente. Carrefour raportează şi vânzări în creştere pe segmentul de electrocasnice precum frigidere şi maşini de spălat, în măsură în care sumele suplimentare disponibilizate din cheltuielile mai mici pe mâncare au fost redirecţionate către bunurile de folosinţă îndelungată. "Clienţii sunt extrem de încântaţi. A crescut puterea de cumpărare a românilor", a mai spus Mihai.