Este o dezbatere interesantă. O mulțime de inele de logodnă au fost create de casele de bijuterii și în special de companii de diamante în prima jumătate a secolului al 20-lea. Popularitatea inelelor cu diamante vine în urma campaniei "Un diamant este pentru totdeauna", demarată de compania de diamante DeBeers, care a înregistrat sintagma. Aceasta a fost scrisă de copywriter-ul Frances Gerety în 1947.

Dar dacă industria cinematografică şi de publicitate nu ar fi creat o serie de anunțuri care promovează diamantele ca fiind cel mai bun prieten al unei fete în ce priveşte logodna, ce persoană sau instituție crezi că a emis  un decret care prevede că toți oamenii trebuie să cumpere diamante? Dalai Lama? Papa? Emily Post? Martha Stewart? Oprah? Dumnezeu? Nu există nici o sursă concretă sau infailibilă, scrie marketwatch.com

Eticheta există pentru a ajuta oamenii să se respecte reciproc – de exemplu, trebuie să ceri mâna partenerei de tatăl ei, iar indelul de logodnă face lucrurile mai ușoare pentru toată lumea în acele momente. Dacă tatăl ei spune "nu", lucru puţin întâlnit, dar foarte posibil? Ei bine, mergi mai departe și te casatoreşti cu fata oricum. Cel puțin l-ai întrebat pe tatăl ei.

Când vine vorba de tradiții create sau promovate de anumite industrii – Ziua Mamei a fost creată sau este promovată de florari și felicitări, de exemplu – nu trebuie să ne conformăm?

Nu. Dar mama ta aşteaptă ca, probabil, să faci un gest frumos, sau cel puțin să o suni. Același lucru este valabil şi în ce priveşte inelul de logodnă. Diamantele sunt norma, dar nicin juriu nu spune că trebuie să cumperi un inel sau un inel cu un diamant.

Astfel încât, nu trebuie să-i cumperi viitoarei soții un inel cu diamant sau să participi la o vânătoare de comori stresantă unde să cooptezi prietenii și familia pentru a alege inelul perfect. Și nu trebuie să-ţi cheltui venitul pe trei luni pe un inel. Asta e aiureală. Eticheta de preț este partea cel mai puţin importantă a acestei eveniment.

Cheltuiala mai mult decât îţi poţi permite nu este o soluţie. Doar pentru că poţi să dai pe un inel de logodnă aproape 6.000 de dolari – potrivit unui sondaj la care au răspuns 16.000 de mirese de TheKnot.com – asta nu înseamna ca ar şi trebui să faceţi acest lucru.

Și, ca să știi că nu ești singur, alții sugerează celor în cauză că pot cheltui în această problemă mult mai puţin decât această sumă: de exemplu puţin peste 2000 de dolari, potrivit American Express Spending ans Saving Tracker, care a intervievat peste 2.000 de persoane.

E timpul să te desparți de ideea că dragostea ta este evaluată în caratele dintr-un diamant.