Lansarea unui start-up online poate dura de la câteva luni, la un an de zile, în funcție de complexitatea magazinului. Prin externalizarea proceselor operaționale, timpul de lansare a startup-ulului și de recuperare a investiției inițiale poate fi redus cu până 50%, potrivit informațiilor Frisbo.
“ (…) lucrurile se complică în pragul lansării, când, de cele mai multe ori, startup-ul online descoperă că are nevoie de mai mult timp pentru integrarea platformei e-commerce cu un software performant sau că trebuie să găsească angajați, spațiu de depozitare, ambalaje pentru livrare, linie telefonică, o procedură de preluare a comenzilor, un sistem de ambalare și livrare sau de integrare cu serviciul de curierat”, explică Bogdan Colceriu, CEO Frisbo.
Potrivit lui Colceriu, integrările cu diverse alte servicii sunt cele mai consumatoare de timp pentru orice start-up. Integrarea într-un software ERP pentru facturare, gestiunea stocurilor și urmărirea comenzilor este întotdeauna consumatoare de timp, însă necesară. Integrările cu procesatorul de plăți online, cu serviciul de curierat, cu un posibil flux de date al furnizorului de marfă sunt alte exemple de integrări specifice unui magazin online care măresc timpul de lansare.
„ Integrarea cu soluția de e-fulfillment, care preia tot procesul operațional al magazinului, se realizează aproape instant. Astfel, timpul total de lansare a magazinului online se reduce cu până la 50%, limitându-se strict la construcția site-ului și achiziția primului stoc de marfă”, explică CEO-ul Frisbo.
Frisbo este prima platformă de e-fulfillment (un operator preia tot procesul de onorare a comenzilor în numele unui magazin online) de pe piața locală, lansată la începutul anului de Okian, unul dintre principalii comercianți de carte din România, cu o investiție de 500.000 de euro. Încă de la lansare, Frisbo a preluat gestiunea a două magazine online: recentul lansat Leonardo.com.ro și magazinul de carte Okian.ro, alături de noua sa extindere în SUA, Okian.com. Cu sediul central în Brașov, Frisbo deține o infrastructură de 1.400 de metri pătrați din care își propune să deservească mai multe magazine online.