Cât economiseşti dacă uneşti produsele bancare în pachete

Achiziţia unui pachet de servicii în jurul contului curent e mai avantajoasă decât contractarea lor sepa­rată. Economiile anuale pot ajunge la 294 lei, în funcţie de banca pentru care optezi. Pachetele de servicii bancare pot reduce semnificativ comisioanele suportate de clienţii persoane fizice, comparativ cu situaţia în care produsele bancare ar fi activate separat. Mai multe bănci au astfel de pachete în ofertă, iar altele se pregătesc să le lanseze - de exemplu, Alpha Ban

Achiziţia unui pachet de servicii în jurul contului curent e mai avantajoasă decât contractarea lor sepa­rată. Economiile anuale pot ajunge la 294 lei, în funcţie de banca pentru care optezi.

Pachetele de servicii bancare pot reduce semnificativ comisioanele suportate de clienţii persoane fizice, comparativ cu situaţia în care produsele bancare ar fi activate separat. Mai multe bănci au astfel de pachete în ofertă, iar altele se pregătesc să le lanseze – de exemplu, Alpha Bank. Băncile practică tarife mai mici la pachete deoarece clienţii cu mai multe produse migrează mai greu către concurenţă.

Există şi instituţii de credit care vând produsul bancar de bază – contul curent – numai la pachet cu alte servicii: Citibank, care a intrat anul trecut pe segmentul de retail are această strategie. 

Oferte cu reduceri

Cea mai mare reducere a comisioanelor, de 20-24 de lei în fiecare lună, este obţinută de clienţii Intesa Sanpaolo Bank. Aceasta deoarece pachetul include şi serviciul de internet bankingul care în oferta – standard este comisionat cu cinci euro pe lună. Suplimentar, cardul din pachet nu are comisioane la retragerea de numerar de la ATM, indiferent dacă bancomatul este al băncii emitente sau al unei alte instituţii de credit.

Pe locul al doilea la capitolul economii se clasează pachetele Optim şi Premium de la  UniCredit Țiriac. Acestea includ conturi curente, carduri de debit şi credit, accesul la servicii bancare de la distanţă, costând 4,16 lei pe lună, respectiv 12,5 lei pe lună. Cel mai ieftin pachet al băncii, denumit Standard, aduce economii lunare la comisioane de aproape 12 lei. Economiile pe care le fac clienţii UniCredit Țiriac prin activarea pachetelor de servicii sunt semnificative, deoarece această bancă are unul dintre cele mai mari comisioane lunare de administrare a conturilor curente în monedă naţională: 7,5 lei.

Poziţia următoare din clasament este ocupată de pachetele BCR. Cea mai mare reducere o obţin clienţii ce activează pachetul Esenţial Plus, care are un cost lunar de 9,9 lei. Pachetul BCR nu înglobează carduri de credit, dar oferă două tranzacţii necomisionate prin internet banking sau phone banking. Economii importante aduce şi singurul pachet de produse constr­u- it de Millennium Bank pe contul curent, intitulat „Contul de salariu“.  În pofida denumirii produsului, clienţii băncii care vor să plătească comisioane mai mici pot să activeze pachetul şi dacă îşi virează singuri, lunar, bani în cont. În schimb, unele pachete de produse, chiar dacă aduc economii impor­tante, conţin şi „surprize“. Renunţarea la produsele împachetate de BRD pentru fidelizarea clienţilor costă între 15 euro şi 30 de euro.

Spre deosebire de pachetele altor bănci, cele ale BRD includ şi o po­liţă de asigurare care acoperă riscul de utili­za­re neautoriza­tă a cardului, în limita a 500 de dolari, respectiv costul re­facerii documentelor de identitate şi a cheilor, în li­mita a 30 de dolari pe an. Suplimentar, pachetul Select, cel la care banca acordă cea mai mare reducere a comisioanelor, de şapte lei pe lună, be­neficiază de dobândă de 4% la lei pentru sumele mai mici de 10.000 de lei ţinute pe card. La pachetul Premium, dobânda este de 4,5% la lei.  

Condiţii speciale pentru studenţi

O categorie de clienţi pentru care băn­cile au creat oferte speciale este cea a studenţilor. Pachetul Raiffeisen pentru aceştia nu comisionează decât SMS-urile transmise pe telefonul mobil al clientului. Beneficiile acordate de BRD aceluiaşi tip de clientelă constau în patru operaţiuni gratuite cu cardul şi reducerea cu 20% a comisionului de acordare a creditelor de consum şi a celor dedicate tinerilor.