Grupul auto german Volkswagen a constituit un provizion de 7,8 miliarde de euro pentru a acoperi costurile operaţiunilor de răscumpărare a automobilelor diesel cu motoare echipate cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare, a declarat directorul general de la Volkswagen, Matthias Müller.
De asemenea, Volkswagen, care în primul trimestru a fost cel mai mare constructor auto mondial, a pus deoparte alte 7 miliarde de euro pentru acoperirea 'riscurilor juridice' care decurg din scandalul 'Dieselgate', care includ comisioane juridice, posibile amenzi şi despăgubiri.
'Grupul Volkswagen este suficient de robust pentru a face faţă acestei poveri financiare', a declarat Matthias Müller.
Ambele costuri sunt incluse în suma de 16,2 miliarde de euro pe care Volkswagen a anunţat încă de săptămâna trecută că a alocat-o pentru a face faţă costurilor scandalului manipulării emisiilor poluante, însă este pentru prima dată când constructorul auto oferă detalii cu privire la aceste costuri.
Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 – 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Săptămâna trecută, Volkswagen şi autorităţile americane au ajuns la 'un acord de principiu' în scandalul falsificării emisiilor poluante. Acordul prevede că Volkswagen va plăti 'despăgubiri importante' pentru proprietarii autovehiculelor echipate cu un motor diesel care utilizează un soft care falsifică testele de emisii poluante. Termenii financiari ai acordului nu au fost dezvăluiţi însă Volkswagen va oferi unui număr de aproximativ 500.000 de proprietari de vehicule echipate cu un motor diesel opţiunea de a le răscumpără autovehiculul sau să de a-l modifica astfel încât să respecte normele de poluare. În plus, Volkswagen va înfiinţa un fond destinat finanţării măsurilor de protecţie a mediului.
Anul trecut, Volkswagen a înregistrat o pierdere netă de 1,58 miliarde de euro, chiar dacă a vândut 10 milioane de vehicule iar cifra sa de afaceri a crescut cu 5,4% până la 213 miliarde de euro.
Detaliile publicate joi mai arată că marja de profit la marca Volkswagen a scăzut în 2015 până la 2% de la 2,5% în 2014. De asemenea, marja de profit la divizia de automobile de lux Audi AG a scăzut semnificativ la 8,8% de la 9,6% în timp ce în cazul diviziei de automobile sportive a rămas nemodificată la 15,8%. AGERPRES