Cât investesc companiile în educaţia financiară a tinerilor

Peste 2 milioane de euro investeşte anual mediul de afaceri românesc în educaţie financiară, antreprenorială şi în cea dedicată unui stil de viaţă sănătos precum şi în orientarea profesională a tinerilor prin proiectele Junior Achievement Romania.

Curricula internaţională, adaptată celei româneşti, este oferită gratuit beneficiarilor Junior Achievement Romania datorită contribuţiei mediului de afaceri. Comunitatea de business oferă, de asemenea, consultanţa şi mentorat pentru tineri prin angajaţii săi.

Pe lângă cele peste 200.000 de manuale şi materiale auxiliare tipărite şi distribuite anual gratuit, JAR derulează sesiuni de formare cu profesorii atât direct, faţă în faţă, cât şi online, prin webinarii, iar elevii sunt evaluaţi online.

Programele JA de tip “learning by doing” aduc in România o componentă de învăţare practică, metodele inovatoare folosite de profesori şi contactul cu mentori din comunitatea de business ajutând tinerii să-şi dezvolte abilităţile de lucru in echipă, de leadership, creativitate şi comunicare.

Programele JA sunt implementate la clasă (curriculum la decizia şcolii- CDS, şcoala după şcoală şi auxiliar la o disciplina de trunchi comun) prin parteneriatul public – privat cu Ministerul Educaţiei şi cu instituţiile de învăţământ în care ne desfăşurăm activitatea si se adreseaza elevilor si studentilor

La ciclul primar, Raiffeisen Bank susţine pentru al patrulea an module interactive care îi ajută pe copiii să descopere, prin intermediul unor discuţii captivante şi activităţi practice, legătura dintre noţiunile teoretice şi viaţa de zi cu zi, să înţeleagă modul în care funcţionează mecanismele economice şi efectele pe care anumite decizii economice le pot avea asupra fiecăruia dintre ei, dar şi asupra comunităţii. Tot la clasele primare, Holcim derulează un program destinat siguranţei rutiere a copiilor.

Metlife Foundation/ Metropolitan Life si BRD susţin programele de incluziune financiară şi prevenirea abandonului scolar la gimnaziu. Prin program tinerii descoperă avantajele educaţiei pe termen lung, identificându-şi abilităţile, interesele şi valorile personale. În plus, ei analizează relaţia dintre venituri, cheltuieli şi economii şi anticipeze consecinţele pe termen lung ale unor decizii personale, pe baza înţelegerii mecanismelor economice.

 

Programele Junior Achievement pentru liceeni aduc şcoala mai aproape de economia reală, dezvoltând competenţe şi abilităţi prin activităţi practice care îmbină învăţarea prin experienţă cu rigoarea ştiinţifică: de la descoperire, analiză de studii de caz şi joc de rol până la simulări pe computer sau în sala de clasă. Educatia financiara sustinuta de Visa, Raiffeisen Bank este destinata nu numai să îmbogăţească cultura financiară a tinerilor, ci şi să le dezvolte abilităţile, să le dea încredere în ei şi să-i inspire să adopte un comportament responsabil. Educatia antreprenoriala la care contribuie Citi, Hyundai si Romanian American Foundation ii antreneaza pe liceeni pentru viaţa reală, învăţându-i cum să lanseze şi să administreze business-uri profitabile şi cum să creeze locuri de muncă pentru ei şi prietenii lor, aducând valoare adăugată în comunităţile în care trăiesc, iar segmentul de antreprenoriat social, sustinut de NN Group ii incurajeaza pe acestia sa gandeasca afaceri care adreseaza nevoi sociale, transformandu-le in in oportunitati.  

Janssen, grupul farmaceutic global care este parte din Johnson & Johnson le faciliteaza tinerilor care vor sa studieze medicina contactul cu lumea medicala prin interacţiuni cu profesionişti din acest domeniu, prin cursuri, evenimente şi sesiuni de mentorat, iar Telekom Romania le dezvaluie liceenilor particularitatile unui loc de munca in industria de telecomunicatii.

ExxonMobil si Hyundai sustin programe europene pentru a inspira tinerii să se orienteze către cariere în domeniul STEM (stiinta, tehnologie, inginerie si matematica) şi să-i ajute să dobândească competenţele necesare pe piaţa muncii în această industrie.

Adoptarea unui stil de viata activ si echilibrat, prin practicarea sportului si informarea cu privire la calitatea si proprietatile alimentelor si rolul lor in dezvoltarea organismului este sustinuta de AstraZeneca.

Cu sprijinul Visa si Romanian American Foundation educatia antreprenoriala ii ghideaza pe tineri sa-si conduca propria afacere, sa devina profestionisti, sa comunice eficient si sa-si administreze finantele si drumul in viata.

Pregatirea digitala a profesorilor este sustinuta de Google, prin proiecte de inovare a procesului didactic:  folosirea instrumentelor IT in educatie si insusirea unor metode moderne si interactive de predare.