‘În momentul de faţă, noi trebuie să intrăm în conservare cu lucrările noastre, aşteptând finalizarea infrastructurii pe partea bulgară. Conform calculelor noastre, dacă antreprenorul care execută lucrările pe partea bulgară le va finaliza după luna iunie a anului viitor, noi vom avea doar cheltuieli de conservare care pot urca până la 11 milioane de euro. Mai important este însă că acest proiect este finanţat din fonduri de pre-aderare şi extensia expiră în decembrie 2012, când tot obiectivul trebuie finalizat, altfel riscăm corecţii financiare de la UE’, a spus Anca Boagiu după o întâlnire cu omologul său bulgar.

Șefa de la Transporturi a declarat că va acționa pentru recuperarea prejudiciilor cauzate de întârzierile constructorului de pe partea bulgară. Comisia Comisia Europeană a aprobat extinderea pentru absorbţia fondurilor de pre-aderare pentru acest proiect, care expira în 2011.
Podul Calafat-Vidin, opt ani de întârzieri

Valoarea totală de construcţie a podului Calafat-Vidin depăşeşte 225 milioane de euro. Banii sunt asigurați prin programul ISPA, printr-un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii și de la banca de dezvoltare germană KfW (Kreditanstalt fur Wiederaufbau). De asemenea, și statul bulgar contribuie și 60 de milioane de euro. Alte 18 milioane de euro sunt asigurate de Agenţia Franceză de Dezvoltare.

Finanţarea accesului de pe malul românesc este asigurată de Uniunea Europeană prin programul ISPA cu 34 milioane de euro şi bugetul de stat al României cu 33 milioane de euro.

Podul Vidin-Calafat va avea o lungime de aproximativ doi kilometri, va avea două benzi rutiere pe sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti. Lucrările la pod, deja întârziate cu opt ani, ar trebui să se finalizeze în decembrie 2012.

În vară erau  executate 63% din lucrările la pod și 57% din cele la infrastructura aferentă de pe malul bulgăresc.

Anca Boagiu a remarcat, în urma întâlnirii cu ministrul Transporturilor şi Tehnologiei Informaţionale şi Comunicaţiilor de la Sofia, importanţa creării de puncte multiple de traversare a Dunării în vederea reducerii fluxurilor de transport curente, subliniind nevoia aducerii la zi şi a repunerii în funcţiune a liniei de ferryboat Călăraşi-Silistra.