Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) a inregistrat in primul semestru al acestui an 5.377 ore pierdute din programul de circulatie din cauza parcarilor neregulamentare efectuate de terti sub reteaua de alimentare cu energie electrica a tramvaielor si troleibuzelor.

0-20398-capital0001ratb.jpgPrejudiciul rezultat din aceasta cauza a fost estimat de catre companie la suma de 441.570 lei.

De asemenea, parcarile neregulamentare, uneori chiar pe banda a doua de circulatie sau pe linia de tramvai au generat de multe ori incidente in trafic. Totusi, in primul semestru al acestui an, RATB a inregistrat un numar de 1.250  tamponari, cu 2 % mai putin fata de aceeasi perioada a anului trecut, personalul RATB fiind  vinovat de producerea a 23,8 % din cazuri. Principalele cauze care au generat tamponarile au fost legate de vinovatia celorlalti participanti la trafic in situatii de executare a manevrelor de depasire ( 43,38% ), franare prin neadaptarea vitezei la conditiile din trafic ( 34,44% ) si neacordarea prioritatii la traversarea intersectiilor ( 19,21% ).

0-20401-capital0002ratb.jpgPe de alta parte, accidentele de persoane au crescut cu 12 %, de la 62 cazuri in primul semestru din 2007, la 70 in primul semestru al acestui an. Potrivit datelor companiei, personalul regiei a fost vinovat de producerea a doua accidente din cauza neatentiei la inchiderea usilor la plecarea din statie. In cazul celorlalte 68 de cazuri au fost vinovati conducatorii vehiculelor terţe ( 46,12 % ), pietonii care au traversat prin loc nepermis ( 28,47 % ) si calatorii accidentati prin pierderea echilibrului in salonul vehiculelor, unii aflandu-se in stare de ebrietate ( 25,41 %).

RATB precizeaza ca producerea evenimentelor este cauzata de traficul intens (autoturismelor private acopera 75% din totalul  deplasarilor), numeroasele puncte de conflict, lipsa facilitatilor pentru transportul public, starea necorespunzatoare in unele zone a carosabilului si a iluminatului public, acesta fiind factorul principal care conduce la dificultati in aprecierea corecta a distantelor.