Turismul medical este o nișă de business care crește de la an la an, în special în privinţa serviciilor de stomatologie. Cea mai mare pondere în fluxul de pacienţi continuă să o aibă românii din diaspora.
În urma dezvoltării platformelor specializate în promovarea la nivel internaţional, străinii aleg România datorită preţurilor relativ reduse pentru tratamente complexe, în special implanturi dentare, dar şi experienţei culturale oferite prin serviciile turistice adiacente.
Potrivit reprezentanţilor lanțului de clinici Junior &Family Dental Center, serviciile cele mai solicitate sunt cele care presupun reabilitări orale complete, cu o valoare medie de 1.000 de euro pentru un pacient.
Vârfurile sunt reprezentate de perioadele de concediu, vara şi sărbătorile de iarnă, având în vedere că durata tratamentului poate fi semnificativă.
Italia, Spania, Marea Britanie – sunt ţările în care comunităţile româneşti sunt deosebit de numeroase şi, prin urmare, de acolo provin şi pacienţii în căutare de tratamente. În cadrul clinicilor Junior&Family Dental Center, 30% din volumul anual al pacienților este reprezentat de diaspora. În timpul verii, procentul crește la 60%.
Românii care se întorc în țară pentru servicii stomatologice sunt cu predilecție adulți, aceștia solicitând intervenții cu un grad mare de complexitate. Ponderea serviciilor solicitate este dată de obturații simple (20%), reabilitări complexe (60%) și implantologie dentară (20%). Doar 15% dintre pacienți apelează la tratamente dentare înainte de emigrarea propriu-zisă.
„Medicina dentară din România este foarte competitivă la nivel mondial și perfect racordată din punct de vedere profesional și al tehnologiei folosite. Competiția a pus presiune pe medici (dar și pe tehnicienii dentari) și, prin jocul pieței libere, s-a mers foarte mult spre performanță în beneficiul pacientului“, explică Dan Drăghici, fondator Junior&Family Dental Center, succesul turismului medical dentar.
În privinţa atragerii pacienţilor străini în clinicile româneşti, Dan Drăghici remarcă faptul că nişa este în curs de dezvoltare, iar rezultatele încep să fie remarcabile. „Ceea ce trebuie să oferim, pe lângă servicii stomatologice de înaltă calitate, este o experiență completă din punct de vedere turistic și medical. Clinicile noastre au intrat într-un parteneriat-pilot cu o platformă dedicată turiștilor străini în căutare de servicii medicale acompaniate de o experiență culturală și vom urmări dezvoltarea acestuia“.
Lanțul Junior&Family Dental Center este prezent pe piața locală cu două unități în Iași și una recent deschisă în București.