O noapte pe un vas de croazieră de cinci stele costă, în medie, 100 de euro. Prețul include accesul la toate facilitățile pachebotului, însă și sistemul all inclusive. Suma este similară tarifului pentru o zi de cazare la un resort din Antalya, însă avantajele sunt multiple, iar dacă luăm în calcul și orașele ce pot fi vizitate de-a lungul unei singure călătorii, o croazieră devine o experiență interesantă, ce se dorește a fi repetată, an de an.
„O mare parte din clienții noștri sunt acieași ca și în anii trecuți. Cei care cumpără o dată o croazieră revin și în anul următor. Și abia după a treia, a patra crozieră încep să ceară tot felul de alte pachete, tot pe apă, bineînțeles“, spune Ioan Basea, directorul general al turoperatorului Office Travel. Anul trecut, compania sa a vândut 8.000-10.000 de astfel de pachete turistice, în creștere cu 15% față de 2009. Pentru anul în curs mizează pe un plus de 20% și pe mai multe vacanțe scumpe vândute.
„Cele mai scumpe croaziere contractate sunt de 30.000-40.000 de euro. Clienții au învățat deja ce să ceară, vor cabine exterioare, vor balcon etc.“, explică Basea. Potrivit acestuia, cea mai scumpă croazieră vândută unui cuplu a fost în valoare de 60.000 de euro, reprezentând de fapt trei croziere consecutive.
Sejururi pentru toate buzunarele
Cei care călătoresc pentru prima oară pe un vas aleg ca destinație Marea Mediterană, însă chiar dacă sunt cele mai accesibile croaziere (300-400 de euro de persoană fără costurile de deplasare către portul de îmbarcare) nu sunt și cele mai vândute. Foarte mulți clienți se orientează către țările nordice.
„Cererea este foarte mare, mai ales că sunt organizate croaziere doar trei luni pe an. Și numărul de vase este redus, doar două-trei, prin urmare tariful este mai ridicat, în medie, la 150 de euro pe noapte în cabină dublă“, spune Nicolae Demetriade, președintele World Travel, turoperator ce reprezintă în România companiile de croazieră Royal Carribean, Celebrity Cruises și Azamara. Potrivit acestuia, clienții care au efectuat deja o călătorie în Europa se orientează către destinații mai îndepărtate, cu portul de plecare în America de Nord.
Teambuildinguri pe mări De altfel, potrivit oficialilor din industria aeriană, traficul dinspre România către Nordul Americii este în creștere de mai bine de un an, explicația fiind îmbarcările pe navele de lux. „O altă croazieră la mare căutare este America de Sud-Chile cu întoarcere prin Uruguay. Este o deplasare de 13 zile, cu un preț de 120 de euro pe zi, fără costurile de îmbarcare“, spune Demetriade, a cărui agenție a vândut în 2010 peste 1.200 de croaziere.
„Pentru anul acesta ne așteptăm la o creștere de 15%“, adaugă managerul, menționând că printre clienții abonați la croaziere se numără și companiile care pregătesc diferite evenimente pe vas. „Avem și grupuri de 100 de persoane. Sunt firme care organizează seminarii, întâlniri cu distribuitorii pe vasele de croazieră“, conchide Demetriade.
2.400 de euro costă o croazieră tematică, de opt zile, în Caraibe. Specificul voiajului constă în faptul că pe astfel de vase hainele sunt opționale
Printre cele mai căutate croaziere se numără cele pe Mediterană, Scandinavia-Fiordurile Norvegiei, Caraibe, Alaska, America de Sud și Orientul Mijlociu
Cât te costă o vacanță de o săptămână pe un hotel plutitor?
11 iunie 2011, 08:06
Ultima modificare în 11 iunie 2011, 11:06
În 2010, un cuplu a plătit 60.000 de euro pentru o vacanță pe ape. Asemenea celor doi, alte câteva mii de românii aleg pentru concediu o croazieră. Sectorul a crescut cu până la 15% în 2010, iar pentru anul acesta estimările arată un plus de 15%-20%.
Etichete:
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Cei 5 piloni ai unei guvernări economice eficiente, în viziunea lui Isărescu
- România a trecut cu bine examenul pieţelor externe – MFP a atras 1,5 miliarde euro
- Ministerul Finanţelor Publice intenţionează simplificarea Codului Fiscal
- Băsescu: „Reorganizarea teritorială trebuie făcută treptat”
- Plafonarea tuturor contribuţiilor sociale va scoate contractele de prestări servicii din zona gri a impozitării
- Robert Negoiță: „Nu o să fac niciodată ce vrea ANAF-ul”
- Transportatorii: MTI şi Parlamentul lucrează cot la cot pentru distrugerea transporturilor rutiere
- Parlamentul german a aprobat noi ajutoare pentru Grecia, însă a pus anumite condiţii
- Cum arată Skoda Octavia de 600 de cai putere
- Acte normative publicate în data de 10 iunie