Operatorii de turism din Delta Dunării se întrec în oferte atractive pentru a aduce cât mai mulți turiști. În plin sezon prețurile sunt mai ridicate.
Dacă numărul turiștilor străini în România a crescut anul trecut cu peste 10%, nu același lucru se poate spune despre Delta Dunării. Ba din contră. Conform datelor INS, în 2014, s-a înregistrat o scădere de aproximativ 40%. Motivul pentru care Delta Dunării nu s-a mai aflat anul trecut printre destinațile preferate de străini este greu de explicat chiar și pentru analiștii din turism.
Cel mai probabil, promovarea în țări precum Germania și Norvegia nu a mai fost atât de intensă ca în anii precedenți. Capacitățile reduse de cazare, aproximativ 6.000 de locuri, aduc o altă explicație, susține Traian Bădulescu, analist în turism. Cu toate acestea, unii susțin că „în Deltă nu se poate face turism în masă“ și că acest lucru este benefic că nu se distruge delta. Alții se opun acestei idei și dau ca exemplu alte delte ale lumii, care anual primesc milioane de turiști.
Adevărul este undeva la mijloc, spune Traian Bădulescu, precizând că Delta Dunării poate fi dezvoltată, însă e nevoie de investiții ridicate. „Este mult mai dificil să investești într-o unitate de cazare în deltă din următoarele cauze: alimentarea cu apă, accesul la rețeaua de energie electrică, iar transportul se poate face doar cu ambarcațiuni“, explică Bădulescu. Cu toate acestea, sunt și investitori care mizează pe frumusețea Deltei și speră că pot dezvolta o afacere profitabilă în acest sector. Un exemplu în acest sens este Dragoș Anastasiu, care anul trecut a achiziționat Green Village din Sfântu Gheorghe. „De ce în Deltă? Pentru că, după părerea mea, alături de Transilvania, Delta este zona cu cel mai mare potențial turistic al României“, ne spunea luna trecută preşedintele grupului Eurolines România şi TUI TravelCenter. Complexul a fost redeschis anul acesta, iar pachetele lansate sunt pentru toate categoriile: pescari, cuplu, familie cu copii.
Un alt investitor este Bogdan Ștefan, care începând de anul trecut a închiriat la Uzlina un complex hotelier, în vecinătatea Cormoran, și speră ca peste 3.000 de persoane să ajungă la Genius Resort Delta în acest sezon. În acest scop, a lansat pachete de 2 sau 3 nopți de cazare la prețuri cuprinse între 350 și 750 de lei/persoană, în acest preț fiind inclus și transportul cu autocarul din București până la Murghiol.
Cu un buget de 2.000 de lei, o familie cu un copil poate petrece patru zile în deltă, perioadă în care pot beneficia de servicii diversificate: de la piscină, saună, până la excursii cu vaporașul, birdwatching sau pescuit.
Totuși, este bine de știut că unii operatori nu au inclus în preț toate serviciile de mai sus. Unele au costuri suplimentare, în special transportul de la debarcader la hotel sau pensiune, în cazul în care nu doriți să ajungeți la destinație cu navele companiei Navrom. Totodată, mai trebuie să știți că vi se va percepe o taxă de acces în Deltă, de 5 lei/zi.