Cât te poate costa înlocuirea bateriei mașinii electrice?

Costul înlocuirii bateriei la mașina electrică te poate lăsa lefter. În ultimele două decenii, vehiculele electrice au început să fie considerate viitorul lumii auto. Piața mașinilor electrice este în plină expansiune, deoarece tot mai mulți clienți profită de autonomie în creștere, performanță inovatoare și o gamă în continuă extindere a modelelor VE.

Există, însă, o serie de obstacole și o mulțime de costuri ascunse de care trebuie să fiți conștienți dacă intenționați să păstrați mașina electrică pentru o perioadă lungă de timp, avertizează Slashgear.

Înlocuirea bateriei, cel mai mare impediment din punctul de vedere al costurilor

Cel mai mare și cel mai inevitabil impediment îl reprezintă înlocuirea bateriei. Tehnologia actuală a bateriei dictează că, după un anumit număr de cicluri de încărcare, capacitatea ei se va degrada, reducând autonomia mașinii.

În timp, acea autonomie s-ar putea reduce atât de mult încât înlocuirea va deveni singura opțiune practică, sau bateria ar putea avea o defecțiune care o v face să nu mai funcționeze. Un lucru este sigur: înlocuirea bateriei unui VE poate costa mult mai mult decât v-ați aștepta.

VW E-Golf

Poate că cea mai vizibilă diferență dintre E-Golf și versiunea sa pe benzină a fost autonomia sa redusă – cele mai vechi modele puteau avea o rază de autonomie de 124 de mile atunci când erau noi, în timp ce modelul din 2017 a reușit să atingă doare 186 de mile. Semnificativ mai mică decât ar putea face chiar și cele mai consumabile mașini ICE într-o singură călătorie.

Toate rapoartele sugerează că o înlocuire completă a bateriei va costa cel puțin 23.000 USD. Este demn de remarcat faptul că aceasta nu este singura opțiune pe care o au proprietarii – în unele cazuri, recondiționarea bateriei sau plata doar pentru înlocuirea celulelor defecte va fi semnificativ mai ieftină. Chiar și așa, suma poate fi suficient de mare pentru a descuraja cumpărătorii mai atenți la buget.

Smart Fortwo

Electricul Fortwo a fost lansat pentru prima dată pe în 2007, înainte de a fi lansat în SUA și Canada la sfârșitul anului 2010. La lansare, mașina avea o autonomie oficială de doar 83 de mile, iar viteza sa maximă a fost limitată la 62 mph, făcând-o aproape inutilă oriunde, în afară de un oraș aglomerat. Cu toate acestea, mașina s-a bucurat de succes atât în SUA, cât și în restul lumii, Daimler producând peste 1.500 de exemplare în fiecare an.

Din păcate, proprietarii care au nevoie de înlocuirea bateriei nu vor avea de ales decât să pună la bătaie mulți bani. Costul mediu al înlocuirii bateriei se situează undeva în jurul pragului de 18-20.000 USD.

BMW i3

Prima mașină electrică a BMW a fost una dintre cele mai ciudate mașini fabricate de compania germană. Dezvăluită inițial în 2013, bateria i3 de 22 kWh de prima generație putea gestiona doar 81 de mile de autonomie. În 2017, mașina a fost relansată cu o baterie de 33 kWh care promitea 114 mile cu o singură încărcare. În același an a fost lansată și o variantă de extindere a autonomiei, cu un motor mic pe gaz.

La fel ca în cazul oricărui vehicul electric folosit, unul dintre cele mai mari lucruri la care trebuie să fii atent este starea de sănătate a bateriei, deoarece înlocuirea ei va fi costisitoare. Un raport din 2016 a sugerat că înlocuirea acumulatorului original de 22 kWh al mașinii ar costa aproximativ 16.000 USD.

Tesla Roadster

În timp ce volumul scăzut de producție al mașinii face practic imposibil de găsit datele actualizate pentru înlocuire, upgrade-ul bateriei Tesla din 2015 pentru Roadster dezvăluie o estimare aproximativă a cât ar putea costa înlocuirea bateriei.

Upgrade-ul, care promitea cu aproximativ 40% mai multă autonomie față de acumulatorul original, a fost vândut cu amănuntul pentru suma de 29.000 USD.

Nissan Leaf

Unul dintre primele vehicule electrice care a ajuns pe piața americană a fost Nissan Leaf și a rămas una dintre cele mai populare mașini de-a lungul timpului. Achiziționarea sa poate fi un chilipir, creditele fiscale federale împingând prețul de vânzare cu amănuntul al mașinii la aproximativ 20.000 de dolari. Ar putea fi relativ accesibil să înlocuiți bateria, cel puțin în comparație cu multe alte vehicule electrice.

Costul înlocuirii va fi între 5.500 și 9.500 USD, în funcție de capacitatea bateriei. Acest cost nu include și unele detalii pe care un dealer le-ar putea percepe pentru piese, iar costurile cu forța de muncă pot varia în mod semnificativ. Chiar și așa, Leaf pare să fie de departe cel mai accesibil VE în ceea ce privește înlocuirea completă a bateriei.

Toyota Prius

Se spune că bateria sa hibridă este una care durează mai mult, fiind necesară o înlocuire la fiecare 8 până la 10 ani sau la 120.000 până la 160.000 de mile. În unele cazuri, bateria ar trebui să beneficieze de acoperire completă de garanția din fabrică. Înlocuirea sa va costa până la 4.000 USD, deși, în funcție de an, această cifră poate scădea la aproximativ 2.000 USD.