De asemenea, potrivit cercetării, bugetul mediu lunar alocat pentru activitățile din timpul liber este de 350 de lei. În valoare absolută acesta este destul mic. El reprezintă, însă, aproximativ 22% din venitul mediu. Românii par să aibă o viață socială destul de restrânsă, preferând compania familiei atât în timpul liber din zilele lucrătoare, cât și în cel din weekend. Din datele strânse de Smark Research, românii sunt mai degrabă comozi, nu obișnuiesc să își organizeze timpul liber și au o predilecție spre activități sedentare – 80% preferă să își petreacă timpul liber dintr-o zi obișnuită în casă. Situaţia se inversează la sfârşitul săptămânii, când 76% dintre români preferă activităţile din afara casei.
„Acest studiu și-a propus să creioneze o  hartă a modului în care românii își petrec timpul liber, din dorința de a identifica  cele mai exploatate, respectiv neexplorate zone de asociere și comunicare de  către branduri și de a le oferi acestora idei pentru platforme de activare eficiente. Ideea proiectului  a venit de la observarea unui trend de aglomerare a ‘pieţei’ de evenimente și a opțiunilor de petrecere a timpului liber, pe de o parte, respectiv a implicării din ce în ce mai mari a brandurilor în viață socială a oamenilor.”, a declarat Ioana Dogaru, consultant marketing și comunicare pentru SMARK.
Studiul se  adresează comunității profesioniștilor de marketing și comunicare din România și este o cercetare reprezentativă pentru populația adultă de 18-45 ani din mediul urban, cu acces la internet (din cele mai mari orașe din țară: Brașov, București, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Galați, Iași, Oradea, Ploiești și Timișoara), un set de informații relevante și specifice, gândit să ghideze și să inspire marketerii în deciziile care se referă la activitățile pe care le desfășoară.