Continuăm astăzi, așa cum am promis, să vă prezentăm detalii despre valorile reziduale ale mașinilor, luând în caclul de această dată segmentul compactelor.
Știm cu toții că o mașină pentru care plătim astăzi 10.000 de euro va putea fi vândută cu mult mai puțin pe măsură ce timpul trece. Dar cu cât? Această întrebare își poate găsi răspunsul în cataloagele EurotaxGlass sau Schwake, însă o interpretare pentru fiecare mașină în parte costă bani frumoși. Ei bine, specialiștii Bahr&Fess au luat în calcul datele din cataloagele mai sus menționate, o distanță medie parcursă anual de 15.000 km și au dat publicității „Campionii valorii reziduale”, sau, mai exact, mașinile cu cea mai mică devalorizare după patru ani de utilizare. Practic, luând în calcul datele de pe piața germană – orientative pentru toate piețele din Europa – analiștii Bahr&Fess au calculat care va fi valoarea reziduală relativă (în procente, cât rămâne din valoarea iniţială) și valoarea reziduală absolută (în euro, cât bani se pierd de la prima achiziţie până la revânzare) pentru cele mai importante dintre cele 16 clase de vehicule luate în calcul de Bahr&Fess.
Ca idee, un autoturism nou se devalorizează, în medie, cu circa 24,2% după primul an de la înmatriculare și cu procente cuprinse între 5% și 6% în fiecare dintre următorii ani. În funcție de marcă, model, motor, preț de achiziție sau segment de piață, pierderea de valoare este foarte diferită. Nu sunt luate în calcul echipamentele opționale și nici starea tehnică, acestea depinzând de la un autoturism la altul.
Clasa C (compactă)
Pe primul loc în privința valorii reziduale relative se află Mini Clubman One cu motor de 102 CP. Cu un preț de achiziție de 22.200 de euro la finalul lui 2016, acesta va valora la finalul lui 2020 58% din prețul inițial. Pe locul secund în acest clasament se află Opel Astra ST 1.4 Ecotec – 100 CP. Cu un preț de achiziție de 18.400 euro, acesta va valora după patru ani 57% din prețul inițial. Pe locul trei se clasează Mercedes-Benz CLA 180 D – 109 CP care își va păstra 55% din prețul inițial de 31.535 euro după patru ani de utilizare.
La capitolul valoare reziduală absolută, mult mai ușor de înțeles, cel mai avantajos model din clasa compactă pe care îl puteți cumpăra este Citroen C-Elysee 1.2 PureTech – 82 CP. Cu un preț inițial de 12.590 euro, acesta va pierde din valoare doar 7.113,35 euro. Ocupantul locului doi este în acest caz Fiat Tipo 1.4 16V care va pierde 7.623,75 euro din prețul inițial de 14.250 de euro. Ultimul loc de pe podiumul campionilor valorii reziduale absolute este ocupat de Opel Astra ST 1.4 Ecotec – 100 CP care va pierde 7.912 euro din prețul de achziție (16.400 euro).
Detalii despre devalorizarea din clasa D (medie) puteți afla mâine de pe site-ul Capital.ro
Detalii despre devalorizarea din clasa A (mini) puteți găsi aici.
Detalii despre devalorizarea din clasa B (mică) puteți găsi aici.