Continuăm astăzi, așa cum am promis, să vă prezentăm detalii despre valorile reziduale ale mașinilor, luând în caclul de această dată segmentul mașinilor utilizate în special de manageri.
Știm cu toții că o mașină pentru care plătim astăzi 10.000 de euro va putea fi vândută cu mult mai puțin pe măsură ce timpul trece. Dar cu cât? Această întrebare își poate găsi răspunsul în cataloagele EurotaxGlass sau Schwake, însă o interpretare pentru fiecare mașină în parte costă bani frumoși. Ei bine, specialiștii Bahr&Fess au luat în calcul datele din cataloagele mai sus menționate, o distanță medie parcursă anual de 15.000 km și au dat publicității „Campionii valorii reziduale”, sau, mai exact, mașinile cu cea mai mică devalorizare după patru ani de utilizare. Practic, luând în calcul datele de pe piața germană – orientative pentru toate piețele din Europa – analiștii Bahr&Fess au calculat care va fi valoarea reziduală relativă (în procente, cât rămâne din valoarea iniţială) și valoarea reziduală absolută (în euro, cât bani se pierd de la prima achiziţie până la revânzare) pentru cele mai importante dintre cele 16 clase de vehicule luate în calcul de Bahr&Fess.
Clasa E (executive)
Pe primul loc în privința valorii reziduale relative se află Mercedes-Benz E 200D cu motor de 150 CP. Cu un preț de achiziție de 47.713 de euro la finalul lui 2016, acesta va valora la finalul lui 2020 51,5% din prețul inițial. Pe locul secund în acest clasament se află un alt Mercedes-Benz, CLS 220D Shooting Brake – 170 CP. Cu un preț de achiziție de 56.584 euro, acesta va valora după patru ani 48% din prețul inițial. Pe locul trei se clasează Volvo V90 D3 – 150 CP care își va păstra 47,5% din prețul inițial de 42.450 euro după patru ani de utilizare.
La capitolul valoare reziduală absolută, mult mai ușor de înțeles, cel mai avantajos model din clasa executive pe care îl puteți cumpăra este Volvo S90 D3 – 150 CP. Cu un preț inițial de 39.400 euro, acesta va pierde din valoare doar 20.882 euro. Ocupantul locului doi este în acest caz Mercedes-Benz E200 – 184 CP care va pierde 21.159 euro din prețul inițial de 42.745 de euro. Ultimul loc de pe podiumul campionilor valorii reziduale absolute este ocupat de Audi A6 2.0 TDI – 150 CP care va pierde 22.138 euro din prețul de achziție (40.250 euro).
Detalii despre devalorizarea din clasa F (lux) puteți afla mâine de pe site-ul Capital.ro
Detalii despre devalorizarea din clasa A (mini) puteți găsi aici.
Detalii despre devalorizarea din clasa B (mică) puteți găsi aici.
Detalii despre devalorizarea din clasa C (compactă) puteți găsi aici.
Detalii despre devalorizarea din clasa D (medie) puteți găsi aici.