Continuăm astăzi, așa cum am promis, să vă prezentăm detalii despre valorile reziduale ale mașinilor, luând în caclul de această dată segmentul mașinilor de lux.
Știm cu toții că o mașină pentru care plătim astăzi 10.000 de euro va putea fi vândută cu mult mai puțin pe măsură ce timpul trece. Dar cu cât? Această întrebare își poate găsi răspunsul în cataloagele EurotaxGlass sau Schwake, însă o interpretare pentru fiecare mașină în parte costă bani frumoși. Ei bine, specialiștii Bahr&Fess au luat în calcul datele din cataloagele mai sus menționate, o distanță medie parcursă anual de 15.000 km și au dat publicității „Campionii valorii reziduale”, sau, mai exact, mașinile cu cea mai mică devalorizare după patru ani de utilizare. Practic, luând în calcul datele de pe piața germană – orientative pentru toate piețele din Europa – analiștii Bahr&Fess au calculat care va fi valoarea reziduală relativă (în procente, cât rămâne din valoarea iniţială) și valoarea reziduală absolută (în euro, cât bani se pierd de la prima achiziţie până la revânzare) pentru cele mai importante dintre cele 16 clase de vehicule luate în calcul de Bahr&Fess.
Clasa F (lux)
Pe primul loc în privința valorii reziduale relative se află Porsche Panamera 4S cu motor de 440 CP. Cu un preț de achiziție de 113.027 de euro la finalul lui 2016, acesta va valora la finalul lui 2020 49% din prețul inițial. Pe locul secund în acest clasament se află Mercedes-Benz Clasa S 350D – 258 CP. Cu un preț de achiziție de 82.229 euro, acesta va valora după patru ani 46% din prețul inițial. Pe locul trei se clasează BMW 730d – 265 CP care își va păstra 43% din prețul inițial de 83.200 euro după patru ani de utilizare.
La capitolul valoare reziduală absolută cel mai avantajos model din clasa mașinilor de lux pe care îl puteți cumpăra este Mercedes-Benz Clasa S 350D – 258 CP. Cu un preț inițial de 82.229 euro, acesta va pierde din valoare doar 44.404 euro. Ocupantul locului doi este în acest caz BMW 730d – 265 CP care va pierde 47.424 euro din prețul inițial de 83.200 de euro. Ultimul loc de pe podiumul campionilor valorii reziduale absolute este ocupat de Jaguar XJ 3.0D – 300 CP care va pierde 51.840 euro din prețul de achiziție (81.000 euro).
Detalii despre devalorizarea din clasa Sport puteți afla mâine de pe site-ul Capital.ro
Detalii despre devalorizarea din clasa A (mini) puteți găsi aici.
Detalii despre devalorizarea din clasa B (mică) puteți găsi aici.
Detalii despre devalorizarea din clasa C (compactă) puteți găsi aici.
Detalii despre devalorizarea din clasa D (medie) puteți găsi aici.
Detalii despre devalorizarea din clasa E (executive) puteți găsi aici.