Un studiu realizat de compania germană de consultanță Bahr&Fess și dat publicității de Focus arată cât își pierd din valoare mașinile cumpărate la finalul lui 2016 după patru ani de utilizare. Iată care sunt cele mai avantajoase modele în momentul revânzării.
Știm cu toții că o mașină pentru care plătim astăzi 10.000 de euro va putea fi vândută cu mult mai puțin pe măsură ce timpul trece. Dar cu cât? Această întrebare își poate găsi răspunsul în cataloagele EurotaxGlass sau Schwake, însă o interpretare pentru fiecare mașină în parte costă bani frumoși. Ei bine, specialiștii Bahr&Fess au luat în calcul datele din cataloagele mai sus menționate, o distanță medie parcursă anual de 15.000 km și au dat publicității „Campionii valorii reziduale”, sau, mai exact, mașinile cu cea mai mică devalorizare după patru ani de utilizare. Practic, luând în calcul datele de pe piața germană – orientative pentru toate piețele din Europa – analiștii Bahr&Fess au stabilitt care va fi valoarea reziduală relativă (în procente, cât rămâne din valoarea iniţială) și valoarea reziduală absolută (în euro, cât bani se pierd de la prima achiziţie pmă la revânzare) pentru 16 clase de vehicule.
Ca idee, un autoturism nou se devalorizează, în medie, cu circa 24,2% după primul an de la înmatriculare și cu procente cuprinse între 5% și 6% în fiecare dintre următorii ani. În funcție de marcă, model, motor, preț de achiziție sau segment de piață, pierderea de valoare este foarte diferită. Nu sunt luate în calcul echipamentele opționale și nici starea tehnică, acestea depinzând de la un autoturism la altul.
Începând de astăzi veți putea afla zilnic care sunt campionii valorii reziduale din fiecare dintre cele 16 clase de vehicule luate în calcul de Bahr&Fess.
Clasa A (mini)
Pe primul loc în privința valorii reziduale relative se află Opel Karl cu motor de 1.0 litri și 75 CP. Cu un preț de achiziție de 9.500 de euro la finalul lui 2016, acesta va valora la finalul lui 2020 doar 54% din prețul inițial. Pe locul secund în acest clasament se află Citroen C1 – 1.0 VTI, 69 CP. Cu un preț de achiziție de 9.090 euro, acesta va valora după patru ani 53% din prețul inițial. Pe locul trei se clasează Toyota Aygo cu motorul care dezvoltă 69 CP care își va păstra tot 53% din prețul inițial (9.950 euro) după patru ani de utilizare.
La capitolul valoare reziduală absolută, mult mai ușor de înțeles, cel mai avantajos model din clasa mini pe care îl puteți cumpăra este Citroen C1 cu motorul de 69 CP. Cu un preț inițial de 9.090 euro, acesta va pierde din valoare doar 4.272 euro. Ocupantul locului doi este în acest caz Opel Karl care va pierde 4.370 euro din prețul inițial de 9.500 de euro. Ultimul loc de pe podiumul campionilor valorii reziduale absolute este ocupat de Seat Mii 1.0 – 60 CP care va pierde 4.630 de euro din prețul de achziție (8.990 euro).
Detalii despre devalorizarea din clasa B (mică) puteți afla mâine de pe site-ul Capital.ro