Continuăm astăzi, așa cum am promis, să vă prezentăm detalii despre valorile reziduale ale mașinilor, luând în caclul de această dată segmentul SUV-urilor.
Specialiștii companiei germane de consultanță Bahr&Fess au luat în calcul datele din cataloagele de specialitate, o distanță medie parcursă anual de 15.000 km și au dat publicității „Campionii valorii reziduale”, sau, mai exact, mașinile cu cea mai mică devalorizare după patru ani de utilizare. Practic, luând în calcul datele de pe piața germană – orientative pentru toate piețele din Europa – analiștii Bahr&Fess au calculat care va fi valoarea reziduală relativă (în procente, cât rămâne din valoarea iniţială) și valoarea reziduală absolută (în euro, cât bani se pierd de la prima achiziţie până la revânzare) pentru cele mai importante dintre cele 16 clase de vehicule luate în calcul de Bahr&Fess. Astfel, puteți înțelege pe deoparte cu cât din suma inițială mai puteți să vă vindeți autoturismul și, pe de altă parte, cât pierdeți după patru ani din banii cheltuiți pe o mașină nouă achiziționată la finalul lui 2016.
SUV-uri mici
Spre deosebire de datele despre segmentele prezentate de Capital de-a lungul zilelor trecute, în cazul SUV-urilor, analiștii Bahr&Fess au luat în calcul trei subsegmente: SUV mic, SUV compact și SUV mare.
În subsegmentul SUV-urilor mici, pe primul loc în privința valorii reziduale relative se află Audi Q2 1.6 TDi – 116 CP. Cu un preț de achiziție pe piața germană de 25.850 euro la finalul lui 2016, acesta va valora la finalul lui 2020 56,5% din prețul inițial. Pe locul secund în acest clasament se află Mazda CX-3 SkyActiv-G 2WD – 120 CP. Cu un preț de achiziție de 17.990 euro, acesta va valora după patru ani 55,5% din prețul inițial. Pe locul trei se clasează Mini Paceman Cooper S – 370 CP care își va păstra 54% din prețul inițial de 27.700 euro după patru ani de utilizare.
La capitolul valoare reziduală absolută cel mai avantajos model din clasa SUV-urilor mici pe care îl puteți cumpăra (mașina pentru care se pierd cei mai puțini bani în patru ani) este, surprinzător pentru mulți, Dacia Duster 1.6 Sce 2WD – 114 CP. Cu un preț inițial de 10.690 euro, acesta va pierde din valoare doar 5.024 euro. Ocupantul locului doi este în acest caz Lada 4X4 1.7l – 83 CP care va pierde 5.822 euro din prețul inițial de 10.490 de euro. Ultimul loc de pe podiumul campionilor valorii reziduale absolute este ocupat de Citroen C4 Cactus 1.2 – 75 CP care va pierde 7.275 euro din prețul de achiziție (13.990 euro). Este cât se poate de limpede că mașinile cu un preț de catalog mai mic pierd cei mai puțini bani în valoare absolută, asta neînsemnând că rămân și cu cea mai mare parte din suma achitată la cumpărare.
SUV-uri compacte
În subsegmentul SUV-urilor compacte, pe primul loc în privința valorii reziduale relative se află Porsche Macan S Diesel – 258 CP. Cu un preț de achiziție pe piața germană de 60.548 euro la finalul lui 2016, acesta va valora la finalul lui 2020 61% din prețul inițial. Pe locul secund în acest clasament se află BMW X1 sDrive 18i – 136 CP. Cu un preț de achiziție de 30.800 euro, acesta va valora după patru ani 58,5% din prețul inițial. Pe locul trei se clasează Mercedes-Benz GLA 180 – 122 CP care își va păstra 58% din prețul inițial de 27.786 euro după patru ani de utilizare.
La capitolul valoare reziduală absolută cel mai avantajos model din clasa SUV-urilor compacte pe care îl puteți cumpăra este Suzuki Vitara 1.6 VVT 2WD – 120 CP. Cu un preț inițial de 17.990 euro, acesta va pierde din valoare doar 8.006 euro. Ocupantul locului doi este în acest caz Seat Ateca 1,0 TSI Ecomotive – 115 CP care va pierde 9.295 euro din prețul inițial de 19.990 de euro. Ultimul loc de pe podiumul campionilor valorii reziduale absolute este ocupat de Subaru XV 4WD – 114 CP care va pierde 9.595 euro din prețul de achiziție (19.990 euro).
SUV-uri mari
În subsegmentul SUV-urilor mari, pe primul loc în privința valorii reziduale relative se află Audi Q7 3.0 TDI Ultra quattro – 218 CP. Cu un preț de achiziție pe piața germană de 58.800 euro la finalul lui 2016, acesta va valora la finalul lui 2020 52,5% din prețul inițial. Pe locul secund în acest clasament se află Lexus RX 450h 4WD – 313 CP. Cu un preț de achiziție de 76.550 euro, acesta va valora după patru ani 52% din prețul inițial. Pe locul trei se clasează Mercedes-Benz G 350 D – 245 CP care își va păstra 52% din prețul inițial de 79.968 euro după patru ani de utilizare.
La capitolul valoare reziduală absolută cel mai avantajos model din clasa SUV-urilor mari pe care îl puteți cumpăra este SsangYong Rexton 2.2 E-Xdi – 178 CP. Cu un preț inițial de 27.190 euro, acesta va pierde din valoare doar 16.450 euro. Ocupantul locului doi este în acest caz Hyundai Santa Fe 2.4 GDi – 188 CP care va pierde 18.343 euro din prețul inițial de 31.090 de euro. Ultimul loc de pe podiumul campionilor valorii reziduale absolute este ocupat de Mitsubishi Pajero 3.2 Di-D – 190 CP care va pierde 18.895 euro din prețul de achiziție (35.990 euro).
Detalii despre devalorizarea din clasa A (mini) puteți găsi aici.
Detalii despre devalorizarea din clasa B (mică) puteți găsi aici.
Detalii despre devalorizarea din clasa C (compactă) puteți găsi aici.
Detalii despre devalorizarea din clasa D (medie) puteți găsi aici.
Detalii despre devalorizarea din clasa E (executive) puteți găsi aici.
Detalii despre devalorizarea din clasa F (lux) puteți găsi aici.
Detalii despre devalorizarea din clasa Sport puteți găsi aici.