Cât va plăti Dinu Patriciu pe domeniul mac.ro

Miliardarul Dinu Patriciu mizează şi pe comerţul online în ceea ce priveşte reţelele sale de retail mic.ro şi mai noul mac.ro. Dacă pentru mic.ro, omul de afaceri a achiziţionat domeniul de internet cu uşurinţă, pentru că nu era atribuit nimănui, în cazul viitoarei platforme mac.ro va fi nevoit să facă o ofertă actualului proprietar.

Domeniul mac.ro este atribuit din 2001, iar în prezent găzduieşte un site „fantomă“ care trimite la produsele Apple.
Mac.ro va fi noul brand sub care va funcţiona reţeaua miniMAX, fondată de Dinu Patriciu şi fratele său – vândută ulterior austriecilor de la Real 4 You şi răscumpărată recent de omul de afaceri.
„Suntem interesaţi să achiziţionăm şi domeniul mac.ro. Magazinele miniMAX vor fi «rebranduite» la începutul anului viitor şi până atunci o să avem şi domeniul. Cu cât mai repede cu atât mai bine. Mic.ro nu a fost atribuit când l-am achiziţionat, dar am mai cumpărat nişte site-uri private şi nu are cum să valoreze mai mult de câteva zeci de mii de euro“, a declarat pentru Capital Dan Ionescu, CEO-ul Mercadia Group, care deţine lanţul mic.ro şi miniMAX.  
150 de mac.ro în 2011

Oficialul companiei a mai spus că ţinteşte până la sfârşitul anului circa 50 de magazine miniMAX şi se pregătesc alte 100 de unităţi pentru anul viitor, când toate vor purta denumirea de mac.ro. În prezent lanţul are 38 de magazine, cu o suprafaţă medie de vânzare de 750 mp. Noile unităţi vor avea o suprafaţă de 1.000 mp, faţă de 70 mp – cât au în medie magazinele mic.ro.
Dinu Patriciu intenţionează să ajungă până la sfârşitul anului viitor la un număr de 1.000 de maghazine mic.ro şi alte 2.000 de unităţi mobile (foto) care vor genera o cifră de afaceri de 1,5 mld. euro.
Pentru acest an, Patriciu se aşteaptă să înregistreze o cifră de afaceri de 150 mil. euro din reţeaua de retail. El estimează afaceri de 36 mil. euro la 100 de magazine operaţionale. Potrivit acestuia, 20-30% din afacerea mic.ro va funcţiona în mediu rural, primele magazine fiind deja deschise în localităţile în jurul Bucureştiului. Omul de afaceri ţinteşte şi piaţa din Moldova, unde are în plan deschiderea a 120 de mic.ro.
În prezent grupul Mercadia şi-a extins reţeaua de magazine la 113 unităţi în Bucureşti, ceea ce reprezintă un sfert din planul de dezvoltare al companiei pentru această zonă.