„Mașina aceasta nu mai este a mea. Chiar dacă se află în Colecție”, spune fostul tenismen Ion Țiriac arătând către un Porsche 959 din 1988. „Când avea 15 ani i-am promis lui Ion Ion că i-o dau când împlinește 35 de ani. În ziua în care a ajuns la această vârstă a venit la mine și mi-a zis : «cheile»! Eu uitasem demult. Așa că n-am înțeles ce chei cerea. Dar m-am lămurit repede. Ea merge. Sau, mergea. Ion Ion știe. Abia așteptam să mai plătească și el pentru întreținerea ei. Asta pentru că această mașină trebuie să se întoarcă în fabrică la fiecare trei ani. Nu se poate altfel chiar dacă mașina nu parcurge decât 30 – 50 km/an. Motorul ei foarte special trebuie desfăcut și refăcut la fiecare trei ani pentru a o menține în stare de funcționare. Motorul e foarte special pentru că din el a progresat tot ce există astăzi turbo pe piață. Mașina m-a costat extraordinar de puțin pe vremea aia. Doar vreo 250.000 de mărci. Valoarea ei a crescut acum destul de puțin pentru ceea ce înseamnă mașina. În prezent ar costa circa 1 milion și jumătate. Dar trebuie să știți că merge cu aproape orice fel de combustibil – gaz, petrol, benzină – cu tot ce vrei”, a povestit cel mai bogat român istoria modelului Porsche 959 aflat în colecția sa.
Porsche 959 are un motor de 2.849 cmc cu șase cilindri în linie care produce 450 CP. Propulsorul folosește un sistem hibrid de răcire cu aer și apă, are două turbine și diferențial activ. Vehciulul ajunge la 100 km/h în nu mai mult de 3,7 secunde.