”Numărul tranzacțiilor procesate online cu cardul de Black Friday 2014 crește cu peste 50% față de media anuală, iar suma medie procesată online cu cardul pentru cumpărăturile online din „Vinerea Neagră” se dublează, potrivit estimărilor NETOPIA mobilPay. Aceleași estimări arată că suma medie pe care o cheltuiesc românii anul acesta pe produsele pregătite de comercianții români, cu această ocazie, se va ridica la circa 340 de lei, de aproape două ori mai mare față de suma medie tranzacționată online cu cardul în restul anului, în valoare de circa 180 lei. În cadrul ediției Black Friday 2013, suma medie plătită online cu cardul s-a ridicat la circa 260 de lei, în timp ce tranzacția medie procesată online s-a ridicat la circa 150 de lei. Vârful de vânzări înregistrat de comercianții online care pregătesc oferte speciale de Black Friday se resimte și la nivelul numărului de plăți online realizate de români, care va crește cu până la 55% față de media anuală procesată în România.
Potrivit NETOPIA mobilPay, circa 65% din totalul plăților online cu cardul generate de Black Friday vor fi realizate de pe laptop-uri și calculatoare, respectiv 35% de pe telefoane smart, indiferent de sistemul de operare, precum și de pe tablete. Având în vedere numărul foarte ridicat de oferte anunțate de comercianții online, care vor duce implicit la o creștere masivă a plăților online cu cardul, reprezentanții NETOPIA mobilPay, alături de partenerii săi MasterCard și Garanti Bank, le recomandă tuturor celor care intenționează să cumpere cu cardul de Black Friday, dar și comercianților, să se asigure că procesatorii au implementat cel puțin sistemul de siguranță a plății 3D Secure, pe lângă pagina de plată securizată (SSL).
„Chiar dacă plata online cu cardul este, realmente, cea mai sigură metodă și cea mai simplă cale de a proteja clientul de eventuale fraude, livrări greșite sau produse deteriorate, recomandăm să se urmărească îndeaproape și filtrul suplimentar 3D Secure. Existența acestuia demonstrează implicarea comercianților în asigurarea unor tranzacții transparente, sigure și corecte”, explică Antonio Eram, CEO și Fondator NETOPIA mobilPay.
Pe de altă parte, Black Friday este la a patra ediție în România, iar volumul de căutări online a crescut cu aproximativ 50% de la an la an, iar cele mai multe căutări sunt înregistrate în săptămâna de dinaintea evenimentului. Cel puțin așa reiese din datele agenție de marketing online Today's. Românii caută, de regulă, după câteva cuvinte cheie esențiale: oferte black friday, reduceri black friday sau black friday și numele magazinului. Acest tip de căutare arată că oamenii doresc să cumpere, dar nu au o listă a produselor sau un câmp clar definit.
Potrivit acelorași date, interesul românilor pentru Black Friday începe încă din octombrie, când apar primele căutări pe motoarele de căutare online. Magazinele din România încă se promovează prin bannere și publicitate pe site-urile de știri populare, dar au integrat în strategia lor și rețelele sociale precum Facebook sau platforme precum YouTube. În plus, sunt companii care recurg și la promovare prin poșta electronică, în Yahoo! Mail sau Gmail.