Fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă (USR) a scris, joi, pe Facebook, că proiectarea autostrăzii Ploieşti-Comarnic-Braşov este blocată, iar de 3 luni nu se mai întâmplă nimic pe acest proiect, pentru care el a semnat contractul de proiectare în luna februarie.

„Domnule Grindeanu, poate între două interviuri şi trei plimbări pe şantiere, vă ocupaţi puţin şi de proiectele mari de investiţii”, i-a transmis acesta actualului ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, de la PSD.

Traseul final trebuia deja aprobat

„De 3 luni nu se mai întâmplă nimic pe acest proiect, pentru care am semnat contractul de proiectare în februarie. În 2021 trebuia să avem (cf. calendar contractual) traseul final aprobat şi bătut în cuie, bazat pe cele două analize multi-criteriale faza 1 şi faza 2. În plus, şi investigaţiile de teren preliminare realizate deja. Nici măcar primul livrabil, analiza variantelor de traseu faza 1 (AMC1), nu a fost îndeplinit, deşi când am plecat de la minister era programat pentru 14 septembrie. Cât am fost la minister, contractorii erau ţinuţi din scurt, cu termene urmărite şi şedinţe de progres”, scrie Drulă pe Facebook.

Fostul ministru al Transporturilor aduce în discuţie posibile legături dintre compania Consitrans şi conducerea CNAIR. Cătălin Drulă face referire la numirea în funcția de preşedinte al Consiliului de administraţie al CNAIR a fostul director general al firmei Consitrans.

„Acum, pare că consultantul Consitrans îşi face de cap şi e lăsat să ignore responsabilităţile contractuale. Să aibă legătură asta cu numirea de către PNL ca preşedinte al Consiliului de administraţie al CNAIR a omului lui Dan Voiculescu, chiar fostul director general timp de 6 ani al firmei Consitrans? Dle Grindeanu, poate între două interviuri şi trei plimbări pe şantiere vă ocupaţi puţin şi de proiectele mari de investiţii. Mai ales că despre Autostrada Ploieşti-Braşov v-am întrebat la audieri şi v-aţi luat un angajament”, menţionează Drulă.

Pregătirea tehnică a autostrăzii începută în martie

Amintim că, în luna martie a acestui an, Cătălin Drulă, pe atunci ministru al Transporturilor, anunța că a dat ordinul de începere pentru pregătirea tehnică a autostrăzii Ploieşti-Braşov. El preciza că noua autostradă trebuie să fie „fără cusur” din punct de vedere al documentaţiei tehnice şi studiilor de teren.

„A fost dat astăzi ordinul de începere, astăzi, 11 martie, în prima întâlnire oficială cu proiectantul la sediul CNAIR. Această autostradă trebuie pregătită fără cusur din punct de vedere al documentaţiei tehnice şi studiilor de teren. Nu ne mai permitem întârzieri. Ne dorim soluţii moderne, cu tuneluri (Buşteni+Sinaia), soluţii prietenoase cu turismul şi mediul.

Conform contractului, una dintre primele etape este pregătirea studiilor de trafic: modelarea traficului, a fluxurilor de circulaţie, prognoza de trafic şi finalizarea acestui capitol. În paralel se desfăşoară studiul alternativelor de traseu cu schiţe, sisteme rutiere proiectate, scurgerea apelor şi identificarea constrângerilor de pe fiecare opţiune. După o etapă de consultare publică se aprobă traseul final”, explica atunci Drulă printr-o postare pe pagina sa de Facebook.