Cătălin Drulă explică schimbarea de conducere la Tarom

Fostul ministru al Transporturilor a reacționat după ce Mihăiţă Ursu a fost numit la conducerea Tarom, în contextul în care Cătălin Prunariu și-a dat demisia.

„Tarom este într-o situaţie grea dinainte de pandemie”, a declarat deputatul USR la Profit TV, punctând că „a pierdut un miliard în zece ani şi este un tocător de bani”, iar planul de salvare prevedea măsuri agresive, reduceri de personal şi restructurarea flotei.

„Există dorinţa politică de a acapara aceste companii”

„Din informaţiile mele, este o demitere. Există dorinţa politică de a acapara aceste companii. Tarom pierde pentru că ţine o mie de oameni în plus, clientelă. Dacă planul e aprobat, este şansa de salvare, altfel, nu vreau să cobesc, dar nu sunt şanse în momentul de faţă, fără o capitalizare a companiei. (..) Îmi doresc ca compania aceasta să supravieţuiască, dar este un domeniu extrem de competitiv”, a declarat Cătălin Drulă.

Numirea lui Mihăiţă Ursu l-a întristat pe Cătălin Drulă

De asemenea, fostul ministru a ținut să sublinieze că numirea lui Mihăiţă Ursu l-a întristat.

„Chiar dacă suntem în opoziţie, dorim să avem succes cu drumurile, cu căile ferate, şi ştiu că nu sunt premisele, văzând numirea făcută”, a declarat acessa, precizând că ministrul Sorin Grindeanu trebuie să răspundă pentru decizia respectivă.

Totodată, fostul ministru al Transporturilor a fost întrebat câţi kilometri de autostradă ar trebui daţi în folosinţă anul acesta. Potrivit celor spuse, este vorba de „110 km de autostradă şi drumuri expres şi 90 de km de centuri”.

„Niciunul din aceste proiecte nu merge dacă nu este urmărit şi dacă statul nu îşi face treaba”, a completat Cătălin Drulă.

Fostul ministru a explicat că banii din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) vor merge spre proiectele A3, Cluj – Zalău, un proiect mare, care nu va fi gata anul acesta, termenul fiind în 2023. Mai mult, prin PNRR va fi finanţ şi A7, despre care fostul ministru a spus că este cel mai mare proiect din Europa finanţat prin PNRR.