Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a explicat, miercuri, că se pune problema utilității magistralei de metrou spre Otopeni, în modul în care a fost ea proiectată, deoarece nu face direct legătura cu viitorul terminal al aeroportului Henri Coandă.
Mai mult, de la stația Tokyo până la Otopeni, metroul ar străbate zona cu cea mai scăzută densitate a populației din Capitală, mai atrage atenția ministrul.
Anunțul făcut de Drulă privind Magistrala M6
„Se pune problema dacă această investiţie de 700 de milioane de euro este utilă în această formă. Bucureștenii au mare nevoie de alte linii de metrou, ca magistrala M5, care traversează de la est la vest Bucureștiul, continuarea de la Gara de Nord spre sud a liniei M4, chiar și de linia M7, acea diagonală din Colentina până în Rahova. Sunt linii necesare, care unesc cartiere cu densitate mare de oameni. Densitatea de la stația Tokyo la Aeroportul Otopeni este cea mai mică din București”, a transmis ministrul.
Toate acestea ridică întrebări asupra fezabilității. La liniile de metrou nu costă doar construcția, costă operarea foarte mult. Cea deschisă în Drumul Taberei costă 175 de milioane (de lei, n.r.) pe an, recuperăm 25 de milioane din bilete, deci 150 este subvenție
Drulă nu vrea metrou spre aeroport
Nu este prima dată când ministrul pune la îndoială utilitatea acestei magistrale de metrou, în forma sa actuală. În luna februarie, el arăta că metroul ar face până la Gara de Nord 35 de minute, ar avea 14 opriri și nu ar face legătura cu viitorul terminal, în timp ce durata călătoriei cu trenul este de doar 20 de minute.
„Trebuie să investim cu cap. Experții Băncii Europene de Investiții ne ajută să investim cu cap”, a adăugat ministrul.
Cum se va construi de fapt M6
„M6 se face. Se va face cel puțin până la Sectorul 1, faza 1 până la Băneasa. Despre sectorul care vine de la Băneasa până la aeroport suntem într-un proces de reevaluare la nivelul ministerului, pentru că trebuie să vedem exact fezabilitatea proiectului, dacă forma este cea mai bună, pentru că vom avea un terminal care va prelua, conform studiului de fezabilitate din 2008, întreg traficul aeroportului, va fi undeva la trei kilometri în partea cealaltă a pistelor, iar metroul, așa cum e proiectat, nu se leagă acel terminal”, a mai spus Drulă.
Sursa foto: INQUAM Photos, Octav Ganea