presa Academia Catavencu pregateste lansarea revistei „Super Bebe”, rebrandarea si relansarea postului Fun Radio si relansarea ziarului Cotidianul. „Ne vor iesi ochii din cap de atata munca. Va fi un Transfagarasan pe care Academia Catavencu il va construi, cu toate riscurile”, spune Liviu Mihaiu, redactor-sef adjunct al „saptamanalului de moravuri grele” si managerul de proiect al radioului. Astfel, Academia Catavencu va ajunge la noua divizii de media (cea mai recenta investitie este revista de cultura „Idei in dialog”, condusa de Horia Roman Patapievici). Se poate spune ca Academia Catavencu a devenit un trust de media in toata regula, care, spre deosebire de alte afaceri „fulgeratoare”, s-a dezvoltat treptat, „batraneste”, cu precautie. „Nu suntem un trust foarte bogat. La noi banii sunt albi, impozitati, cinstiti, de aceea ii dramuim foarte bine si suntem liberi. Noi traim din ceea ce producem in fiecare luna”, precizeaza Mihaiu. In urma cu doi ani, un pachet de 49,9% din societatea Academia Catavencu SA a fost preluat de Fundatia Anonimul, condusa de Sorin Marin, fost om de afaceri. Pana in 2001, Sorin Marin a detinut o cota parte din actiuni la compania Romanian Oil and Gas Investments, societate care controla Grupul Rompetrol Romania. Ce motive l-au convins pe Sorin Marin sa devina actionar la Academia Catavencu? „Am dorit sa sprijin presa independenta in conditiile in care peisajul presei romanesti a devenit din ce in ce mai dependent de mediul politic, iar Academia Catavencu este un trust independent. Sunt putini proprietari de presa care castiga bani numai din afaceri de presa. In ciuda acestui mediu ostil si anormal, noi dorim sa demonstram ca se poate face o presa independenta, profesionista, competenta si profitabila”, ne-a declarat Sorin Marin. Pana in prezent, investitiile Fundatiei Anonimul se ridica la aproximativ doua milioane de euro, afirma Sorin Marin, parte din aceasta suma se regaseste si in bugetele de relansare a ziarului Cotidianul si a postului Fun Radio. In afara acestor investitii, Sorin Marin preconizeaza ca, intr-un an-doi, Academia Catavencu va dezvolta poate si un proiect de televiziune. De mentionat, ca la societatea Academia Catavencu asa numitul Senat (membrii fondatori ai revistei) detine un pachet de 50% si, foarte important, controlul editorial.Radio Fun va suferi un proces de rebrandare si repozitionare. Exista cinci nume posibile pentru acest radio. De abia dupa ce vor fi introduse in dezbaterile din focus-grupuri va fi stabilit numele postului. Radioul proiectat de „academicieni” se va adresa unui public inteligent si dinamic. „Obiectivul nostru este sa atragem cel mai bun public. Va avea o reteta inedita, cu un alt tip de abordare a stirilor si un alt mod de gandire si exprimare radiofonica. Vom elibera radioul de lipsa de imaginatie de care sufera. Va fi altfel decat radiourile existente pe piata”, declara Liviu Mihaiu. Redactorul-sef adjunct subliniaza ca nu va fi o Academia Catavencu pe FM, chiar daca va imprumuta ceva din retorica si stilul revistei, dar „in mod sigur nu se vor citi anchete pe post”. Viitorul radio bucurestean isi propune sa nu semene cu nici un post existent pe piata. Liviu Mihaiu explica strategia pentru castigarea audientei: „Ne-am propus sa aruncam plasa peste intreaga audienta, iar acei ascultatori care sunt la fel de inteligenti ca si echipa care face acest radio vor veni cu noi. Nu ne-am propus sa macinam direct audienta unora.”Directorul radioului va fi Razvan Exarhu. Este singurul nume mare anuntat pana acum. De ce Exarhu? „Pentru ca se afla la un alt nivel de maturitate. Nu mai este acel tip teribil de la Pro FM care stie sa faca chestii haioase. Este un om care stie management, studii de piata, lansari, campanii, lucruri care il recomanda pentru filozofia noastra de business”, afirma Mihaiu. Un alt nume greu este Mihai Dobrovolschi (Pro FM), care a semnat saptamana trecuta pentru radioul „catavencilor”. Pe Transfagarasanul pus la cale de Academia Catavencu in aceasta toamna se afla si ziarul Cotidianul. Publicatia va suferi schimbari fundamentale. Din actual ziar va ramane doar numele. „Vrem sa facem un ziar foarte influent, dar nu ne propunem sa facem o colectie de tipi-guru ai presei romanesti de atitudine. Ne-am propus sa facem o echipa de jurnalisti profesionisti, care sa scrie pentru cititori si nu pentru un tip din guvern sau un anumit primar”, precizeaza Liviu Mihaiu. Punctele tari ale ziarului vor fi absenta tabuurilor jurnalistice. Sorin Marin ne-a declarat ca investitia in primul an de la relansarea Cotidianului se va ridica la aproximativ doua milioane de euro. De ce a ales Academia Catavencu sa intre pe piata cu doua produse importante tocmai in timpul „galagiei electorale”? Mihaiu argumenteaza: „Campania electorala este un val foarte bun pentru „a-ti pune placa” lansarii unor produse de presa. Preferam sa infruntam galagia celor mai vandabile luni din an decat sa infruntam anostitatea refluxului postelectoral”. n
Trustul de presa Academia Catavencu
Societatea: Academia Catavencu SA
Actionari: Fundatia Anonimul (49,9%) – presedinte Sorin Marin – si IQ Editex (50%) – societate detinuta de membrii fondatori ai revistei Academia Catavencu: Doru Buscu, Eugen Istodor, Cornel Ivanciuc, Octavian Mardale, Liviu Mihaiu, Ioan Morar, Viorel Motoc, Mircea Toma, Sorin Vulpe.
Produse media: Academia Catavencu, B-24-FUN, Tabu, Aventuri la pescuit, Bucataria pentru toti, Idei in dialog (revista de cultura lansata in septembrie), Super Bebe (revista ce urmeaza a fi lansata in octombrie), Fun Radio (rebrandare, repozitionare si lansare in noiembrie), Cotidianul (relansare in noiembrie). In fiecare din aceste produse, Academia Catavencu detine un anumit pachet de actiuni, dar are stipulat prin contract controlul editorial la toate produsele media (principiu imuabil).
Cotidianul va suferi schimbari fundamentale
Editorul ziarului: Academia Catavencu SA (50% si controlul editorial), Calin Husar, Regent House (Nicolae Ratiu).
Pozitionare: Ziar generalist, modern, de informatii.
Valoarea investitiei in primul an: aproximativ doua milioane de euro
Redactor-sef: Robert Turcescu
Public vizat: dinamic, inteligent
Lansare: noiembrie 2004.
Fun Radio arunca plasa pe audienta de calitate
Operatorul licentei: SC Fun Radio SRL
Asociati: Academia Catavencu SA (50% si controlul editorial), Calin Husar, Regent House (Nicolae Ratiu)
Frecventa: 94,8Mhz, Bucuresti
Format: 70% divertisment, 30% jurnalism, 100% adevar
Grupul tinta vizat: public cu varste intre 20 si 45 de ani
Obiective de audienta: locurile 4-5 pe targetul vizat pana la 15 martie 2005 si locurile 3-4 pana la 15 septembrie 2005.
Valoarea investitiei in primul an: 500.000 de euro
Lansare: noiembrie 2004.