Structura cadourilor pe care le primesc angajaţii în preajma Paştelui s-a diversificat foarte mult în ultimii ani. Pe lângă primele în bani, în ultimul timp companiile apelează şi la alte variante de recompensare, precum vouchere, cadouri, vacanţe sau zile libere suplimentare.
Două treimi dintre companiile care vor recompensa angajații cu ocazia sărbătorilor pascale din acest an (65%) acordă prime în bani, iar alți 35% dintre angajatori vor da angajaților tichete cadou. 12% dintre companiile respondente la sondaj și care au spus că vor oferi angajaților beneficii cu ocazia Paștelui au în plan să le ofere acestora produse specifice acestei sărbători, în timp ce 6% vor acorda zile libere suplimentare. 3% dintre angajatori s-au gândit ca în acest an să ofere, de asemenea, cadouri copiilor angajaților și tot atâția au pregătit pentru angajați excursii sau vacanțe.
Potrivit studiului eJobs, valoarea beneficiilor oferite cu ocazia sărbătorilor pascale este de sub 200 lei pentru fiecare angajat în cazul a 59% dintre companii, în timp ce 15% dintre acestea indică valori cuprinse între 200 și 500 de lei. Bani mai mulți – între 500 și 1.000 de lei – vor acorda 6% dintre companii, iar un procent de 12% vor oferi prime care depășesc pragul de 1.000 de lei pentru fiecare angajat.
În rândul companiilor care oferă beneficii extrasalariale angajaților pe tot parcursul anului, cele mai răspândite tipuri de beneficii sunt tichetele de masă (70%), asigurările medicale private (47%) și zile libere suplimentare (37%), mai arată sondajul eJobs. Dintre beneficiile mai puțin obișnuite, cele mai populare ar fi fructele / cafeaua oferite gratuit la birou (53%) și masajul de relaxare la birou (20%), urmate de cursurile de formare profesională plătite de companie (11%) sau asigurarea meselor de prânz (10%).
Sondajul a fost realizat în perioada 10 martie – 10 aprilie 2017, pe un eșantion de 302 companii private, dintre care 47% sunt companii mici, care au sub 50 de angajați, iar 30% au între 100 și 500 de angajați. Cele mai frecvente domenii de activitate ale companiilor respondente sunt IT (16%), vânzări (10%), producție (9%), educație & training (8%), resurse umane (7%).