Mai exact, în luna mai, Dacia a vândut doar 269 de vehicule pe piaţa britanică, în scădere cu 89,84% faţă de perioada similară din 2019, când a înmatriculat 2.647 de unităţi.
Totodată, vânzările de maşini noi în Marea Britanie au scăzut cu 89% în mai, la 20.247 unităţi , cel mai redus nivel din mai 1952 – în urma închiderii showroom-urilor după instituirea măsurilor de urgenţă pentru limitarea pandemiei de coronavirus (Covid-19), a anunţat joi Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT), transmite Reuters, citată de agerpres.
În ceea ce privește cele mai bine vândute modele din luna mai, pe această listă se află Tesla Model 3, Vauxhall Corsa, Ford Fiesta, Mercedes-Benz A-Class şi Ford Focus.
Cererea pentru vehicule electrice a crescut cu 21,5% în mai, în timp ce livrările de vehicule diesel şi pe benzină s-au redus cu 93% şi, respectiv, 90,5%.
„Datele preliminare sugerează că afacerile sunt bune, ţinând cont de circumstanţe, deşi este mult prea devreme să spunem cum va evolua cererea în următoarele luni. Revenirea pieţei auto este un prim pas crucial în vederea redresării producătorilor auto britanici şi a sprijinirii economiei”, a afirmat directorul general al SMMT, Mike Hawes.
Vânzările de mașini noi, în scădere
În Marea Britanie, vânzările de maşini noi au scăzut cu 51,4% în primele patru cinci din 2020, la 508.125 unităţi.
În perioada ianuarie-mai 2020, Dacia a vândut pe piaţa britanică 5.340 vehicule, în scădere cu 65,84% faţă de primele cinci luni din 2019, când a înmatriculat 15.633 unităţi.
Cererea pentru vehicule electrice a crescut cu 131,8%, în timp ce livrările de vehicule diesel şi pe benzină s-au redus cu 66% şi, respectiv, 54,90%.
În topul celor mai bine vândute modele în perioada ianuarie-mai 2020 se află Ford Fiesta, Volkswagen Golf, Ford Focus, Vauxhall Corsa şi Nissan Qashqai.
În aprilie, Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit previziona că în 2020 vor fi livrate 1,68 milioane de unităţi, cel mai redus nivel din 1992.
Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Europa, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.