Conform datelor furnizate de APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile), înregistările de autovehicule noi în ansamblu au înregistrat o creștere semnificativă de 38,3% față de aceeași perioadă a anului anterior și o creștere de 40,9% în comparație cu luna martie 2024.
În ceea ce privește distribuția pe segmente, SUV-urile domină piața, ocupând prima poziție cu o cotă de 45,8%, înregistrând o creștere de 41% în aprilie 2024 față de aceeași perioadă din 2023. Clasa C se situează pe locul doi, cu o cotă de piață de 31,2%, în creștere cu 32%, urmată de Clasa B, care deține o cotă de 15,1%, în creștere cu 26,1%.
În ceea ce privește tipul de combustibil, în luna aprilie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild hybrid au înregistrat o creștere de 29,9% în comparație cu aceeași perioadă din anul anterior, reprezentând 64,3% din totalul înmatriculărilor.
Autoturismele echipate cu motoare diesel plus mild hybrid au înregistrat, de asemenea, o creștere de 27,4%, atingând o cotă de 12,2%.
Pe de altă parte, autoturismele „verzi”, inclusiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care includ și propulsie electrică fără încărcare din surse externe), au deținut în aprilie 2024 o cotă de piață de 23,5%, depășind cu 11,3 puncte procentuale cota motoarelor diesel, care include și motorizările mild hybrid diesel.
În această categorie, autoturismele full electrice au atins o cotă de piață de 5,5% în perioada analizată, față de 12,9% în aprilie 2023. În același timp, autoturismele plug-in hybrid au înregistrat o cotă de piață de 3,3%, în creștere cu 11%.
Dacia Spring e în top
Conform datelor APIA, cele mai bine vândute trei autoturisme 100% electrice în luna aprilie a acestui an au fost: Dacia Spring, cu 265 de unități și o scădere de 13,4% față de aprilie 2023, Tesla Model 3, cu 150 de unități (+50%), și Renault Megane, cu 52 de unități (-30,7%).