Cea mai mare parte a investițiilor va fi îndreptată către cele trei linii de mare viteză, Luxor-Cairo, Alexandria-Cairo și Luxor-Hurghada, investițiile pentru toate cele trei proiecte însumând 13 miliarde de euro. “Liniile vor fi construite pentru a spori turismul, această ramură economică urmând să aducă peste 30 de milioane de turiști anual, până în 2025”, a adăugat ministrul Arafat, citat de clubferoviar.ro. Cel mai mare proiect de cale ferată de mare viteză, linia Cairo-Luxor în lungime de 700 kilometri, valorează 6 miliarde de euro, construcția urmând să se desfășoare pe durata a 5 ani. Ministrul Transporturilor a precizat că analizele au indicat faptul că investitorii privați ar avea un profit de 9% din acest proiect. Ruta ar putea transporta 3,4 milioane pasageri anual. ”Acest proiect se poate finanța prin modelul BOT (build, operate, transfer) sau prin finanțare directă”, a adăugat Arafat.

Linia Luxor-Hurghada, în lungime de 300 kilometri și cu un cost estimat la 4 miliarde de euro, ar putea transporta 1,5 milioane pasageri anual. Aceasta ar putea asigura investitorilor un profit de 10%. Durata construcției acestei linii a fost estimată la 4 ani. Proiectul pentru linia Alexandria-Cairo a fost estimat la un cost de 3 miliarde de euro și va avea o lungime de 210 kilometri, putând asigura transportul a 2,3 milioane pasageri anual. Construirea acestei linii de mare viteză a fost estimată pentru o durată de 3 ani iar profitul obținut ar putea fi de 11%.

Alte proiecte ce necesită finanțare includ o linie de metrou, în lungime de 34 kilometri din Cairo către Aeroportul Imbaba, cu valoare estimată la 934 milioane de euro; o linie de tramvai, în valoare de 275 milioane euro, care să facă legătura între New Cairo și rețeaua de metrou din capitala egipteană. Investițiile mai includ și o nouă linie de cale ferată,  atât pentru transportul de marfă cât și cel de pasageri, între orașele Mansoura și Damietta. Aceasta ar putea costa 82 milioane euro. Un alt proiect vizează construirea unei linii dedicate exclusiv transportului de marfă, care ar putea realiza conexiunea între Abu Tartur, cea mai mare mină de fosfat din Egipt și Portul  Safaga. Pentru această linie costurile s-ar ridica la 85 milioane de euro.