ARO a fost o maşină care a ajuns în toate colţurile lumii, datorită fiabilităţii pe teren accidental şi a preţului foarte mic şi chiar dacă maşina nu se mai fabrică de 11 ani, pe drumurile din ţara noastră încă circulă un număr impresionant de modele.
ARO şi-a început producția în 1957 și a produs peste 380.000 de vehicule, dintre care două treimi au fost exportate în peste 110 țări (înainte de 1989 90% din producție a fost exportată). Automobilul de teren a ieșit din fabricație în anul 2003 în România, însă în prezent în ţara noastră sunt înmatriculate nu mai puţin de 25.907 de modele ARO, de la model D, model 10 şi până la model Spartana.
În septembrie 2003, Statul român a vândut, pentru prețul de 180.000 USD, 68,7% din ARO companiei americane "Cross Lander", deținută de John Perez. În contractul de privatizare erau prevăzute investiții de 2 milioane de dolari în ARO, dar nici o investiție nu a avut loc iar echipamentul ARO a fost vândut.
ARO nu a dispărut complet însă, un fost dealer Aro din Cehia, Auto Max Czech, continuă să le fabrice.