Ministerul Educației și Cercetării a trimis un comunicat de presă prin care informează câte școli din România se încadrează în Scenariul 2, unde elevii învață într-un format hibrid și câte școli se află în Scenariul 3, unde elevii și profesorii sunt nevoiți să participe la școala online.
Potrivit comunicatului de presă din partea Ministerului Educației și Cercetării, un număr de 4.478 de unităţi de învăţământ din ţară îşi desfăşoară cursurile în Scenariul 3 (online), iar 5.022 în Scenariul 2 (mixt).
Situația la nivel național
În conformitate cu datele transmise de inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, joi, la ora 12,00, se înregistra următoarea situaţie:
- 8.156 de unităţi de învăţământ în Scenariul 1: participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară;
- 5.022 de unităţi de învăţământ în Scenariul 2. Acesta presupune participarea zilnică (faţă în faţă) a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, respectiv revenirea parţială (prin rotaţie de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu şi liceu, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie;
- 4.478 de unităţi de învăţământ în Scenariul 3, cu participarea tuturor preşcolarilor şi elevilor la activităţi/lecţii online. Potrivit MEC, 368 de unităţi de învăţământ figurează în acest scenariu din cauza cazurilor de COVID-19 înregistrate, iar 4.110 ca urmare a ratei de incidenţă a cazurilor din localitatea în care funcţionează ori a infrastructurii şcolare/şcoli în care se execută diverse lucrări de reabilitare.
Rata de incidență este un factor important
Consiliile de administraţie de la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ adoptă propunerile de scenarii şi, implicit, schimbarea acestora, în funcţie de analiza situaţiei epidemiologice efectuate de către Direcţiile de sănătate publică şi Institutul Naţional de Sănătate Publică, de infrastructura şi de resursele existente.
MEC reaminteşte că, potrivit Ordinului comun al ministrului Educaţiei şi Cercetării şi al ministrului Sănătăţii nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unităţile/instituţiile de învăţământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcţionare este rata incidenţei cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.