Cele două modele ar putea fi lansate la puţin timp după intrarea pe piaţă, programată pentru 2016, a primelor automobile sportive sub mărcile Caterham şi Renault Alpine, a adăugat Fernandes în avanpremiera reuniunii consiliului de administraţie a societăţii mixte Automobiles Alpine Renault.
Ambii constructori auto vor să profite de prezenţa lor în Formula 1 pentru a-i seduce pe pasionaţii de automobile sportive.
Tony Fernandes, fondatorul companiei aeriene AirAsia, a cumpărat constructorul britanic Caterham în 2011 şi, de asemenea, controlează echipa de Formula 1 cu acelaşi nume, care utilizează motoare Renault.
‘Automobilele sportive se vor vinde bine, însă un model citadin şi un SUV sunt ceea ce vrea cu adevărat piaţa asiatică’, a spus Fernandes, dând drept exemplu succesul înregistrat de modelul Range Rover Evoque.
Potrivit lui Fernandes, cele doi noi modele Caterham vor fi bazate pe platforme Renault şi vor fi livrate în sistem kit pentru a fi asamblate în Asia.
Grupul Renault a decis să relanseze marca sportivă Alpine în luna noiembrie a anului trecut, în cadrul unui parteneriat cu Caterham. Conform acordului de parteneriat, Caterham va prelua o participaţie de 50% din acţiunile uzinei Renault de la Dieppe.
Directorul general de la Renault, Carlos Ghosn, a estimat că producţia iniţială a automobilelor sportive Alpine şi Caterham ar urma să se ridice la ‘mai multe mii’ însă Tony Fernandes crede că potenţialul pentru versiunile SUV şi citadină este mult mai mare.
Potrivit lui Fernandes, în prezent marca Caterham este puţin cunoscută în Asia, dar notorietatea sa va creşte dacă înregistrează performanţe în Formula 1.
‘Noile modele vor avea motoare Renault şi de acea este important să avem un motor Renault pe o maşină din F1’, a spus Fernandes.
Anul trecut, Renault a decis să adauge alte două mărci la portofoliul său de branduri, compus în prezent din Dacia şi Renault, prin reintroducerea mărcii de automobile sportive Alpine şi crearea unei noi mărci de automobile de lux Initiale Paris.
SURSA: Agerpres