Puțin peste 40% dintre angajații din România sunt nemulțumiți sau foarte nemulțumiți de locul de muncă pe care îl au, arată un sondaj recent. Acesta a scos la iveală și care sunt principalele aspecte care îi deranjează.
41% dintre angajați sunt nemulțumiți de locul de muncă
Aproximativ 41% dintre angajați sunt nemulțumiți cu privire la locul lor de muncă actual, cu salariul, relația cu managerii și lipsa recunoașterii profesionale.
Aceste aspecte sunt identificate ca fiind principalele surse de frustrare conform ultimului sondaj realizat de eJobs.ro și Up România.
Conform informațiilor furnizate, 34% dintre angajați manifestă nemulțumiri în ceea ce privește poziția lor actuală, în timp ce 7% declară o nemulțumire foarte mare.
Pe de altă parte, 54% dintre cei intervievați afirmă că sunt mulțumiți, iar 6% se declară foarte mulțumiți de mediul de lucru și de etapa în care se află în cariera lor.
„Întrebaţi de ce nu îşi schimbă jobul pe acest fond de nemulţumiri, 32,3% spun că, deşi ar fi tentaţi să facă acest lucru, nu au găsit încă o variantă mai bună. Lor li se alătură alţi 11,8% care consideră că piaţa nu le oferă alte opţiuni”, se menţionează într-un comunicat al eJobs.
Peste 20% dintre angajați își caută un nou loc de muncă
Conform sondajului, 26,4% dintre respondenți sunt deja în căutarea și aplicarea pentru alte poziții și au intenția de a pleca în curând din locul lor actual de muncă.
În același timp, 5,9% au deja demisionat și se pregătesc să plece.
7,6% dintre respondenți au optat să mai aștepte. Ei consideră că momentul potrivit pentru o schimbare de carieră nu a sosit încă.
În același timp, 5,7% se simt confortabil în situația actuală și găsesc dificil să facă o schimbare.
Un procent de 4,6% speră că situația lor actuală se va îmbunătăți în viitor. 3,4% s-au adaptat deja la colegii cu care lucrează.
Salariul, principalul motiv de nemulțumire
Principalul motiv de nemulțumire printre angajații români este salariul, menționat de 67,3% dintre respondenți.
Acesta este un factor crucial în luarea deciziilor de acceptare a unei oferte de muncă și poate fi, de asemenea, sursa cea mai mare de nemulțumire.
Lipsa oportunităților de avansare este, de asemenea, un motiv de frustrare pentru angajați, fiind menționată de 29,9% dintre participanții la studiu.
Alte aspecte care i-ar putea determina să își părăsească locul de muncă actual includ:
- relația cu managerul (28,7%)
- lipsa recunoașterii a muncii depuse (25,4%)
- pachetul de beneficii (22,5%)
- volumul de muncă (22,4%)
- relația cu echipa (21,3%)
- programul de lucru (20,2%)
- absența unui echilibru între viața profesională și cea personală (19,5%)
Printre alte motive menționate în sondaj s-au mai regăsit și mediul de lucru, proiectele în care sunt implicați, instabilitatea locului de muncă și lipsa feedback-ului.
În cazul în care ar fi pe cale să își prezinte demisia pentru o altă oportunitate, 43,9% dintre respondenți au declarat că o contraofertă salarială ar putea determina o schimbare de decizie.
Pentru 12,7% dintre aceștia, un pachet de beneficii mai generos oferit de angajatorul actual ar fi un factor crucial în luarea unei decizii.
De asemenea, 10,9% ar avea nevoie de îmbunătățiri ale condițiilor de lucru.
7,4% ar dori un plan de carieră profesional. În același timp, 6,8% ar aprecia oportunitatea de a lucra pe alte proiecte în cadrul aceleiași companii.
Totuși, 15,9% au menționat că se află într-o etapă în care nimic nu i-ar face să se răzgândească.
„În lumina acestor constatări, este esenţial să subliniem importanţa redefinirii conceptului de muncă. Vorbim de o recalibrare necesară în modul în care angajatorii percep beneficiile asociate acesteia.
Cu atât mai mult cu cât angajaţii români au deja o perspectivă destul de clară asupra modului în care ar trebui să arate întreg ecosistemul în care îşi desfăşoară activitatea, fie că vorbim despre mediul de lucru, relaţia cu managerul sau colegii până la salariul şi pachetul de beneficii extrasalariale. Printre acestea din urmă, cardurile de masă rămân în topul preferinţelor, fiind apreciate de 52,5% dintre respondenţi, care consideră că ar trebui să fie incluse în orice ofertă de angajare.
De asemenea, lista de beneficii este completată de abonamentul medical la o clinică privată (35,1%), programul flexibil (33,5%), asigurarea medicală (29%), posibilitatea de a lucra de acasă (26,4%), sau accesul la o platformă de beneficii extrasalariale (25,2%)”, a spus Loredana Vătăvoiu, Marketing director în cadrul Up România.
Între 60% şi 80% dintre membrii echipei sunt performanţi
Conform sondajului, perspectiva angajatorilor este următoarea:
- 38% cred că între 60% și 80% dintre membrii echipei sunt performanți
- 27% observă această performanță în peste 80% dintre colegii lor
- tot 27% consideră că doar 40% – 60% dintre membrii echipei sunt performanți
- 8% remarcă un nivel crescut de performanță în mai puțin de 40% dintre membrii echipei
„Atunci când vine vorba despre angajatori, principala metodă prin care încearcă să reţină oamenii în companie pe termen lung este legată de crearea unui mediu de lucru plăcut, după cum spun 56,8% dintre companiile participante la acelaşi sondaj. 45,5% dintre ei fac şi evaluări anuale şi măresc salariile în funcţie de performanţă. 38,2% oferă bonusuri drept recompensă pentru realizări deosebite, iar 36,4% adaptează constant pachetul de beneficii”, a subliniat Raluca Dumitra.
Atunci când un angajat valoros decide să părăsească echipa, 30% dintre manageri afirmă că încearcă să prevină această pierdere prin intermediul unei contraoferte salariale.
20% propun proiecte noi pentru a stimula interesul angajatului, în timp ce 15% inițiază discuții despre posibilitățile de avansare.
9% îmbunătățesc pachetul de beneficii, iar 7% oferă flexibilitate sau posibilitatea de a lucra de acasă.
În contrast, 19% consideră că nu mai pot motiva angajatul în această etapă și, prin urmare, nu întreprind nicio acțiune.
Când performanța unui membru al echipei scade, 67% dintre manageri inițiază o discuție pentru a înțelege motivele, în timp ce 9% oferă training-uri pentru a îmbunătăți abilitățile.
Alte acțiuni includ ajustarea sarcinilor pentru a se potrivi cu obiectivele individuale, făcută de către 8% dintre manageri, și implementarea unui plan de mentorat sau coaching, menționată de 7% dintre aceștia.
În plus, 7% dintre manageri reevaluează programul de muncă, iar 4% oferă sesiuni regulate de feedback.