Comisiile de buget-finanţe ale Camerei Deputaţilor şi Senatului au aprobat, joi, bugetul alocat Ministerului Transporturilor pentru anul 2013 în forma Guvernului, cu 23 de voturi favorabile, cinci împotrivă şi o abţinere.
Parlamentarii nu au susţinut în timpul dezbaterilor niciunul dintre amendamentele depuse la bugetul MT.
Secretarul de stat în Ministerul Transportului Septimiu Buzaşu a prezentat, în cadrul dezbaterilor, proiectul de buget alocat MT şi lista proiectelor importante.
Astfel, el a menţionat printre proiectele importante cu finanţare exclusivă de la buget secţiunea de cale ferată Feteşti-Constanţa şi linia nouă Vâlcea-Vâlcele.
Secretarul de stat a arătat că există un program de modernizare din fonduri europene a 16 staţii de cale ferată şi de reabilitare a altor cinci staţii.
În ceea ce priveşte Metrorex, Buzaşu a spus că se vizează continuarea lucrărilor la magistrala 4, finalizarea studiului de fezabilitate şi lansarea licitaţiei pentru linia de metrou care face legătura cu Aeroportul Henri Coandă-Otopeni şi achiziţii de metrouri – în prima etapă 16 trenuri noi şi echipamente embarcate.
‘În niciun moment nu ne gândim să pierdem ceva din ceea ce înseamnă Aeroclubul Român’, a mai spus Buzaşu, precizând că MT va răspunde presiunilor care vin atât din partea privaţilor, dar şi autorităţilor locale privind terenurile Aeroclubului Român.
Ministerul Transporturilor va primi în 2013 un buget de 7,29 miliarde lei, în creştere cu peste 40,6% comparativ cu execuţia preliminată pe 2012, de 5,18 miliarde lei
Creşterea cea mai importantă este la fondurile europene prin programele post-aderare, de 172%, de la 1,24 miliarde lei (execuţia preliminată din 2012) la 3,38 miliarde lei. Şi aici sumele vor fi mai mari până în 2016, de 6,82 miliarde lei în 2014, 4,66 miliarde lei în 2015 şi 4,11 miliarde lei în 2016.
Au scăzut sumele alocate pentru subvenţiile acordate pentru transportul public de călători sau pentru transportul de călători cu metroul, cu 0,15%, de la 1,6 miliarde lei la 1,59 miliarde lei. Pentru anii următori nivelul plăţii pentru subvenţii va ajunge la 2,29 miliarde lei în 2014, 2,36 miliarde lei în 2015 şi 2,40 miliarde lei în 2016.
Şi sumele alocate pentru programele cu finanţare externă rambursabilă vor scădea, cu aproape 44%, de la 514,41 milioane lei în execuţia preliminată pe 2012, la 289,40 milioane lei în 2013. Pentru anii următori, sumele previzionate la acest capitol sunt: 298,95 milioane lei în 2014, 307,32 milioane lei în 2015 şi 315 milioane lei în 2016.
Cheltuielile de personal vor creşte cu 12,82 %, de la 20,07 milioane lei la 22,64 milioane lei, ritmul urmând să fie menţinut şi în 2014 – 24,07 milioane lei, 2015 şi 2016 – 24,67 milioane lei.
Bugetul va fi mai mare şi la bunuri şi servicii, cu 9,65%, de la 8,46 milioane lei la 9,28 milioane lei. În 2014 aceste cheltuieli vor fi de 9,58 milioane lei, în 2015 de 9,85 milioane lei, iar în 2016 de 10,10 milioane lei.
SURSA: Agerpres