Aproape 55 milioane de euro au fost cheltuite pentru promovarea celor mai importante branduri auto prezente în România, în primul semestru din 2014, cea mai mare sumă fiind alocată de producătorul autohton Dacia, respectiv 10,25 milioane de euro, arată un studiu realizat de către MediaTRUST, unul dintre cei mai importanţi furnizori de servicii de monitorizare.
În clasamentul brandurilor auto, lider este Dacia, cu 6.345 de reclame înregistrate în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2014, şi un cost de 10.257.024 euro. Ford este clasat pe locul doi, cu 5.011 de reclame şi 4.436.766 de euro plătiţi.
Podiumul este încheiat de Renault cu 4.181 de reclame şi un buget alocat de 6.904.918 euro.
Conform sursei citate, Toyota a înregistrat, în primele şase luni ale anului, 3.369 de reclame cu un rate card estimat la 3.828.048 euro, în timp ce Nissan este pe locul cinci în top cu 3.357 de reclame şi costuri de 3.807.567 de euro.
Topul continuă cu: Mazda (locul 6) – 2.710 de reclame şi buget de 3.601.695 euro, Volkswagen (7) – 1.869 de reclame şi 3.772.514 euro, Peugeot (8) – 1.757 de reclame şi 4.763.903 euro, Citroen (9) – 1.735 de reclame şi 3.523.443 euro, respectiv Mercedes Benz (10) – 1.461 reclame şi un rate card de 2.572.236 euro.
În luna ianuarie 2014 au fost înregistrate 1.909 de reclame, dintre care 1.318 au fost difuzate la TV, iar în luna următoare numărul acestora a crescut până la 7.239, televiziunea fiind sursa cu cele mai multe difuzări (6.322 reclame).
Luna martie a consemnat 8.551 de reclame difuzate, dintre care 7.149 la TV, 1.120 reclame la radio şi 282 reclame tipărite în presa scrisă. Cele mai multe reclame auto au fost difuzate în luna mai a acestui an, respectiv 8.569.
Per ansamblu, în ceea ce priveşte distribuţia reclamelor pe tipuri de media, televiziunea este canalul media cu cele mai multe reclame difuzate (31.563), urmat de radio (6.400) şi presa scrisă (1.167).
Raportul mediaTRUST a luat în calcul rezultatele monitorizării a peste 47.044 de reclame difuzate în intervalul de timp 1 ianuarie – 30 iunie 2014, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale, la categoria 'Industria auto'.AGERPRES