Anul trecut, românii au realizat cu 1,4 milioane mai multe plăţi online decât în 2010, creşterea fiind mai mare faţă de perioada 2009-2010 când progresul a fost de 1,1 milioane de tranzacţii. De asemenea, s-au înregistrat în medie 4,5 tranzacţii pe fiecare card folosit la cumpărături online. Luând ca referinţa 1 card pentru fiecare cumpărător de pe Internet putem aprecia că numărul celor care cumpără online din România este de circa 850.000.
15 milioane de euro, cheltuiţi de români pe cupoane online de reduceri

"Creşterea de anul trecut s-a bazat foarte mult pe apariţia site-urilor de reduceri. Numai pe aceste site-uri s-au efectuat circa 800 de mii de tranzacţii, iar în total vorbim de aproape 15 milioane de euro cheltuiţi de români pe cupoane online de reduceri", a declarat Antonio Eram, CEO-ul companiei.
Creşteri importante de peste 15% s-au înregistrat şi în turism, plata utilităţi şi servicii IT, mai apreciază Eram. Serviciul Netopia mobilPay a înregistrat circa 1,4 milioane tranzacţii cu o valoare medie de 29 de euro.
"Anul trecut a însemnat pentru noi o creştere de circa 30% a cotei de piaţă. Procesam în prezent circa 40% din tranzacţiile online din România, iar în acest an ţintim poziţia de lider", a adăugat acesta.
Netopia mobilPay a atras în 2011 circa 1.000 de comercianţi de la jucători de top precum Vodafone, Vola, eMag, Altex sau Kuponiada, la majoritatea noilor comercianţi online care şi-au implementat platforme de plăţi online. Încurajarea de către companie a adopţiei plăţii online cu cardul prin campanii de tipul comision zero în primele luni de tranzactionare au avut un real succes în rândul comercianţilor care doreau să testeze cât de eficientă este aceasta modalitate de încasare.
Platforma Netopia mobilPay reuneşte toate modalităţile de plată de care un comerciant online are nevoie pentru monetizarea produselor sau serviciilor: plata prin card, prin SMS, prin apel voce sau cash la automate de plăţi.