La nivelul continentului, peste 300.000 de persoane au călătorit cu trenul în 30 de ţări. Acest lucru poziţionează România pe locul 24 în rândul ţărilor europene, fiind întrecută de ţările din fosta Iugoslavie. Spre deosebire de mulţi dintre utilizatorii InterRail, românii preferă să achiziţioneze permise valabile pe o singură ţară care sunt, de asemenea, mai ieftine decât cele globale care permit călătoria cu trenul în decursul a maximum o lună de zile, în toate cele 30 de ţări participante la acest program.
Directorul de marketing al Eurail Group, Ana Dias e Seixas, a explicat că Global Pass se adresează tinerilor până în 26 de ani, care au timp să călătorească, ”îndrăznesc să călătorească” şi vor să maximizeze avantajele acestui tip de permis. Conform statisticilor, circa 80% dintre utilizatorii Global Pass sunt tineri, 74% dintre aceştia având vârsta sub 26 de ani. Pentru One Country Pass, proporţia tinerilor este de 62,1%.
Flexibilitatea tinerilor face ca aceştia să fie clienţii trenurilor cu vagoane de dormit şi cuşete, pe când adulţii şi seniorii se orientează către cazări în hoteluri de trei şi patru stele, aflate în preajma gărilor. Cea mai populară variantă de călătorie este cea de cinci zile din zece.
”Am făcut o cercetare de piaţă recent şi putem vorbi despre o piaţă mai matură. Vârsta celor care folosesc permisul InterRail a crescut la 30, 40 şi chiar 50 de ani. Tinerii de 18-19-20 de ani iau Global Pass şi preferă să călătorească oricât de mult pot, între 15 şi 30 de zile, spre deosebire de pasagerii adulţi, care preferă vacanţele de maximum 15 zile”, a adăugat Ana Dias e Seixas. Potrivit acesteia, cheltuiala zilnică a ”abonaţilor” InterRail este de 20-30 de euro.
Permisele InterRail au fost create pentru prima dată în 1972. În timp, numărul ţărilor europene care au aderat la sistemul InterRail a ajuns de la 21 la 30, România fiind printre primele care au aderat la acest program, în anul 1974. Până în prezent, peste 8,5 milioane de pasageri au folosit permisele InterRail.