70% dintre oameni recunosc că ascultă sfaturile aşa-numitor Influenceri. Aşa că firmele îi plătesc cu mii de euro ca să le recomande produsele. “Dar nu toţi ajung să câştige bani, chiar dacă au zeci de mii de urmăritori”, spun specialiştii. Explicaţia? Nu prezintă încredere pentru anumite categorii de public.
Pe Marian Ionescu, zis şi Mariciu, cu 20.000 de urmăritori pe Facebook şi 40.000 pe Youtube, l-am găsit filmând un vlog într-o clinică stomatologică din Bucureşti, cu care a încheiat un contract de barter.
“Varianta cu barterul spune foarte mult câtă încredere am în produsul respectiv. Mă duc, testez, le spun care a fost experienţa mea.”, spune Marian Ionescu, vlogger:
Alexandru Rusu, reprezentantul unui magazin online, ar putea plăti şi cu 1.000 de euro un influencer, dar “poate să fie şi un milion de followeri, dar dacă nu sunt persoane de vârstă, categoria care sunt interesanţi în nunţi, botezuri, evenimente de acest gen, acest influencer nu va fi selectat”.
Sumele pot fi chiar mai mari, însă influencerii nu trebuie să fie doar populari, ci şi credibili în faţa publicului.
“Influencerii nu pot vinde orice şi influenţa nu ar trebui neapărat cuantificata în vânzare. O postare poate să fie de la câteva zeci de euro şi poate să ajungă la mii de euro. Nu neapărat o postare, ci o campanie care are în centru un influencer.”, a transmis Andreea Lupu, expert.
Potrivit unui studiu, 70% dintre români se declară influenţaţi de persoanele pe care le urmăresc pe reţelele de socializare şi care le vorbesc despre produse cosmetice.
66% spun că sunt interesaţi de influencerii care prezintă produse de uz casnic. 60%, de mâncare sau băutură.
Ceva mai selectivi sunt influencerilor care vorbesc despre aparatura electro-casnică şi serviciile băncilor, scrie Știrileprotv.ro.